BATL: Īstenojot Lemberga politiku, daļa uzņēmumu nonāks uz bankrota sliekšņa

Aivars Lembergs

Neviens cits kā smagos amatnoziegumos apsūdzētais Aivars Lembergs un viņa iztapīgie pakalpiņi Ventspils pašvaldībā, brīvostu pārvaldēs, Saeimā, valdībā, atbildīgajās ministrijās un tranzītnozarei svarīgajās valsts kapitālsabiedrībās ir atbildīgi par Latvijas tranzīta nozares graušanu, samazinot Ventspils ostas konkurētspēju, norāda biedrība Baltijas Asociācija-Transports un Loģistika (BATL) un tās pārstāvēto uzņēmumu vadība.

BATL kategoriski noraida Lemberga izteiktos apgalvojumus aģentūras LETA publikācijā «Lembergs kravu samazinājumu Ventspils ostā skaidro ar sankcijām pret Krieviju», viņam uzstājot, ka Ventspils ostā pārkrauto kravu samazinājums par 8,9% ir saistīts ar Krievijai noteikto sankciju un tās atbildes sankciju negatīvo ietekmi, kā arī atsevišķu termināļu vadītāju neprasmi veidot biznesa attiecības un loģistikas ķēdi. Lembergs savā ierastajā manierē vaino citus, šoreiz pārmetumus kravu kritumā noveļot uz to komercuzņēmumu pleciem, kuru aktīvus ar Ģenerālprokuratūras lēmumu uzticēts glabāt Rudolfam Meroni, portālam BNN norāda biedrībā.

BATL vērš uzmanību, ka tiesājamais Aivars Lembergs, izmantojot valstij piederošos resursus, gadu desmitiem ir apmaksājis lobijus (Lielo ostu asociācija; Latvijas tranzīta biznesa asociācija (abas tiek finansētas no brīvostu pārvalžu budžetiem); Lielo ostu tranzīta un loģistikas padome u.c.), kuri ir panākuši Laimdotas Straujumas vadītās valdības pakļāvību potenciālā kriminālnoziedznieka interesēm. Šo lobiju ietekmē valsts varas pārstāvji ignorē neskaitāmus Konkurences padomes, Valsts kontroles, tiesu norādījumus un lēmumus. Tie atsakās ievērot Pasaules bankas atzinumus, ieklausīties tranzīta nozaru privātuzņēmumu pārstāvošo asociāciju viedokļos. Tā vietā, lai risinātu valstij nozīmīgas tranzīta nozares valsts pārvaldībā atrodošos segmentu problēmas, valsts varas pārstāvji, izdabājot Lembergam, nodarbojas ar Eiropas Komisijas piedāvāto ostu un dzelzceļu regulu projektu kropļošanu nu jau Eiropas Komisijas līmenī, piedāvājot uzlabojumu «murgus», melīgi apgalvojot, ka priekšlikumi nozarē virspusēji izdiskutēti.

BATL un tās pārstāvētie komercuzņēmumi norobežojas no jebkādiem mēģinājumiem Eiropas Komisijas piedāvātās ostas un dzelzceļa regulas padarīt par nederīgām, bezzobainām un nosoda valsts varas nespēju nodrošināt brīvostu pārvalžu darbības caurskatāmību, apzinātu brīvostu līdzekļu izšķērdēšanu lembergu, loginovu un citu politdarboņu vajadzību nodrošināšanai.

Biedrība aicina valsts varas pārstāvjus pārtraukt izdabāt smagos amatnoziegumos apsūdzētajam Lembergam un atgādina, ka tieši Ventspils brīvostas pārvaldes un to amatpersonu, kā arī VAS Latvijas dzelzceļš amatpersonu darbība (bezdarbība) ir veicinājusi ārvalsts investoru aiziešanu no Latvijas tranzīta tirgus. Tā piemēram, ievērojams Baltkrievijas uzņēmums Belaruskalij, kurš Ventspils brīvostā sadarbojās ar AS Kālija parks, pārtrauca sniegt pakalpojumus Ventspils brīvostā tā iemesla dēļ, ka nesamērīgi un nepamatoti tika paaugstināti dzelzceļa tarifi. Toreiz uzņēmums Belaruskalij pauda viedokli, ka VAS Latvijas dzelzceļš darbība ir vērsta uz to, lai perspektīvā iznīcinātu Latvijas transporta koridora izmantošanu eksportam. Finanšu aprēķini liecināja, ka VAS Latvijas dzelzceļš nesaņemtā peļņa veidos 7,5 miljonus EUR, bet AS Kālija parks zaudējumi – 7 miljonus EUR. Ventspils brīvostas pārvalde un tās amatpersonas nostājās VAS Latvijas dzelzceļš pusē. Toreiz preses konferencē Lembergs paziņoja, ka AS Kālija parks un baltkrievu eksportētāju lūgumi 2009. gadā, saglabāt tarifus 2008. gada līmenī, nav pamatoti. Lai pilnībā pārtrauktu AS Kālija parks darbību, Lembergs pauda vēlmi Rīgā uzbūvēt Ventspilij alternatīvu termināli, atgādina biedrība.

Kas attiecas uz Ventspils ostas konkurētspējas mazināšanu, tad BATL ieskatā, zaudējot ietekmi Ventspils ostā darvojošajos komercuzņēmumos, Lembergs pastiprinātu interesi pievērsa Rīgas ostas komercuzņēmumiem, kā rezultātā, iedarbinot jau zināmos lobija mehānismus, īstenoja negodīgu dzelzceļa tarifu politiku, panākot mākslīgu Rīgas ostas konkurētspējas paaugstināšanu uz Liepājas un Ventspils ostu rēķina. Proti, Ventspils ostas kravas krituma viens no iemesliem ir 2006. gadā apstiprinātā un VAS Latvijas dzelzceļš īstenotā Metodika maksas aprēķināšanai par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pārvadājumiem. Netaisnīga tarifu politika ir viens no izšķirošajiem faktoriem, kas Ventspils brīvostā strādājošiem uzņēmumiem traucē piesaistīt jaunus klientus, jaunas kravas un dažādot kravu segmentu, veicinot augstākas pievienotās vērtības kravu apjoma pieaugumu.

Lembergs melo, ko apliecina gan Ventspils brīvostas astoņu gadu klusēšana attiecībā uz klaji negodīgo dzelzceļa politiku, gan Lemberga piesaukto uzņēmumu darbības rezultāti, neskatoties uz tā paša Lemberga mēģinājumiem tos paralizēt. Proti, Lemberga piesauktā AS Ventbunkers ir viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem valstī un lielākais Ventspils pilsētas pašvaldības budžetā 2013. gadā, uzsver biedrības pārstāvji.

Kopumā 2013. gada laikā AS Ventbunkers pārkrāva 4,3 miljonus tonnu naftas produktu, kas ir pieaugums par 40%, salīdzinot ar 2012. gadu. Uzņēmuma tīrā peļņa 2013. gadā bija nepilni 20 miljoni EUR. Uzņēmuma terminālī 2014. gadā kopumā pārkrauti 2,4 miljoni tonnu naftas produktu. Īpaši labus rādītājus 2014. gadā AS Ventbunkers sasniedzis tumšo naftas produktu (mazuts un vakuuma dīzeļdegviela) pārkraušanā, kāpinot pārkraušanas apjomus par 42%, salīdzinot ar 2013. gadu. Finanšu dati liecina, ka uzņēmuma neauditētā peļņa pērn pārsniegusi 15 miljonus EUR.

Ļaujot Lembergam arī turpmāk nesodīti īstenot savu graujošo politiku attiecībā uz Ventspils ostu, droši varam paredzēt, ka lielākā daļa uzņēmumu nonāks uz bankrota sliekšņa. Un lai gan pats visvairāk piestrādājis, lai iznīcinātu kādreiz ietekmīgāko un nozīmīgāko ostu reģionā, jo zaudētās kontroles dēļ zaudēta arī iespēja nopelnīt, Lembergs varēs teikt, ka neprašas «edmundi sausie» vai «ostapi benderi» iznīcinājuši perspektīvus uzņēmumus. Un būs piepildījies Lemberga kādā saviesīgā pasākumā publiskotais sapnis par Ventspili kā par jauku tūrisma jahtu ostu, un kriminālnoziegumos apsūdzētais turpinās pelnīt Rīgas ostā un skandēt «Es biju varens! Un būšu!» rezumē BATL.

Ref: 102.000.102.9118

Saistītie raksti

16 KOMENTĀRI

  1. lieciet mieru lembergam pasi stradat negribat meklejiet seviko darat pasi ja visi stradatu ka lembergs tad musu valts negrimtu nabadziba

  2. ,,Paldies”,ka visus uzskatāt par muļķiem. :) Par visu šo domāju un domāšu – izsaimniekotāji baidās, ka saimnieks nāks pie varas un neļaus vairs izsaimniekot.Zinu, ka Lembergs prot saimniekot, tas redzams Venspilī ,bet tie kas bļaustās par viņa nesodāmību varbūt spriež pēc sevis(tāda nu cilvēku daba-redzēt visu pēc saviem stereotipiem).Un vispār, kas gan tā par valsti, kur bez vainas pierādīšanas var cilvēku publiski zākāt. Bet vēl jau pastāv Dieva tiesa, kur katrs saņems to, kas pelnīts – grib viņš to vai nē, tic tam vai nē. ,,Ko sēsi, to pļausi.” Mūsu snči acīm redzami ir bijuši daudz gudrāki kā mēs ar visām savām tehnoloģijām, politiskajām mahinācijām un briesmīgo skaudību, alkatibu un varaskāri…nožēlojami tas viss un skumji…

  3. ja cilvēks nav notiesāts,tātad nevainīgs…kurš tad vainīgs,ja tiesībsargājošās iestādēs strādā muļķi,kas neko nevar pierādīt…tad nav ko vankšķēt

  4. Ko vēli otram, to vēli sev. Vai vēl to nezināji? Un vēl- lai kā arī man tas nepatīk, bērni patiešām maksā par vecāku grēkiem. Pirms prātā ieceri ļaunu domu, pirms ver muti sacīt ļaunus vārdus – atceries, ka tas pie paša un tavas dzimtas atgriezīsies, agri vai vēlu, bet atgriezīsies. Tādi nu ir Visuma likumi.

  5. Varbūt vari parādīt un ieteikt kur Ventspilī darbs un attistiba, neskaiti, skolas , pašvaldību, slimnīcu,un sīkos veikaliņus.
    Vai Ventspilī ir ražotnes, ja ir tas kādiem pāris simtiem ir darbs, pasaki man, kāpēc Ventspils ir pustukša, ja ne tukša no cilvēkiem, kāpēc mūsu bērni no šīs ekskursantu pilsētas ir aizbraukuši,
    Paskaidro lūdzu un tad runā par saimnieki…tad vēl kapēc osta stāv tukša un cipari sagrozīti, nu lūdzu saki

  6. Tukša nav tikai Ventspils, tāda ir ari Rīga – vienīgi krievi lielā daudzumā.Un Latvijas valstij,jāatzīst, ir tendence uz pašlikvidēšanos, jo ienesīgie uzņēmumi, kā Valmieras piens, tiek krievu izsaimniekoti.Mazie uzņēmumi, kas vēl ķepurojas par spīti visam tiek VID slēgti.Tā kā nevajag uzklupt tikai Lemberga kungam .Un neaizmirsīsim, ka Latvija ir mūsu pašu rokās, tad darīsim labāk!

  7. ja visi tadi labinie kapecvalsts grimst sudos jo talak jo dzilak lieciet lembergu tiesam miera stradajiet pasi no visas sirds tad nevajadzes otra apkakle uti meklet jo tur vinu nav

  8. jā, var just, ka Lemberga noalgotie studentiņi jau tikuši līdz bnn, lai atbalstītu savu glābēju, vienīgo pareizo, svēto, kas rūpējas par nabadzīgajiem cilvēkiem, nekad nav zadzis, nekad nav iedzīvojies uz Ventspils sakopšanu, nekad nav šiverējis pa brīvostu kā pa savu kabatu, nekad nav izmantojis municipālo policiju kā savu ieroci u.t.t. Protams, par prezidentu viņu, nē, labāk par premjeru, tad tiks klāt visam, līdz kam īsās roķeles nesniedzās. Latvija būs ne tikai pustukša, bet tukša.

  9. Par to, ka BATLs stāsta patiesību, liecina pēdējā laika ķengu raksti NRA par Antāni. Tos, kas runā patiesību, Lembergs iznīcina ja ne fiziski, tad morāli.

  10. Šajā valstī viss ir pērkams. Lielzagļus nevar notiesāt, jo liela daļa politiķi, kuri ir liecinieki valsts nozagšanai, baidās vērt vaļā savas mutes un pateikt taisnību, tāpēc, ka paši ar gudru ziņu iepīti šajos nozadzēju tīklos. Pamēģini virināt muti, pats dabūsi trūkties. Par nožēlojamām druskām mūsu Latvija ir iztirgota. Likumi tika un tiek pieņemti un grozīti atbilstoši atsevišķu cilvēku interesēm. Valsts augstākās amatpersonas nekautrējas sēdēt pie viena galda un uzklausīt smagos noziegumos apsūdzētas personas “padomus”. Kur slavenais stipendiātu saraksts! Kur palicis Damokla zobens. Kā nekrīt, tā nekrīt. Noskatieties Dombura dokumentālo filmu “4.maija republika”! Tur precīzi parādīts, kā veiklie zēnie – bijušie KP darboņas dalīja valsti, kamēr muļķa tauta plandījās ar sarkanbaltsarkanajiem karogiem. Skumīgi, bet diez vai mēs un mūsu bērni pieredzēs tos laikus, kad visi šie valsts izzadzēji un patiesie vainīgie pie tautas novešanas totālā nabadzībā tiks saukti pie atbildības. Kauns un nožēlojami, ka atsevišķas personas par pilsētas īsto saimnieku var saukt cilvēku, kurš viņus pašus ir smalki apzadzis.

  11. Ja Lembergs tā strādātu, kā raksta Baiba, tad Ventspilī nebūtu nabagu un bezdarbnieku. Tikai to skaits nav mazāks kā citās pilsētās, kaut arī te ir osta un tranzīta uzņēmumi. Citās pilsētās nodokļu maksātāju naudu pilsētas mēri neizlieto savu spalvu spodrināšanai: bezjēdzīgos salūtos, makslīgi uzbērtos kalnos,neskaitāmos puķu podos un plastmasa govīs, kas jau aprobežojas ar čigānisku bezgaumību, bet gan cilvēku labklājības celšanai. Nozombētie ventspilnieki! Vai jūs patiešām tā domājat, vai jau pierādināti tā rāpot un līst, ka vairs nespējat iztaisnot savas muguras – vergu sindroms.

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas