VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) bijušais valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis tiesā liecinājis, ka 500 000 eiro saņēmis nevis kā kukuli, bet gan kā maksu par Igaunijas miljonāra Oļega Osinovska pastarpināti piederošo uzņēmumu interešu lobēšanu Krievijā, vēsta sabiedriskais medijs lsm.lv
Magonis liecināja, ka 500 000 eiro viņam doti nevis kā kukulis par Skinest uzvaru LDz ritošā sastāva servisa konkursā, bet par Osinovskim pastarpināti piederošās Daugavpils Remontu rūpnīcas interešu lobēšanu Krievijas dzelzceļam, norāda medijs.
Pēc lsm.lv vēstītā, tas noticis privāti, jo Magonis esot tuvos draugos ar Krievijas dzelzceļa prezidentu Vladimiru Jakuņinu un viņa vietnieku Vladimiru Morozovu. Turklāt draudzība veidojusies vēl pirms Magoņa kļūšanas par LDz prezidentu, tāpēc to nevarot uzskatīt par amatpersonas stāvokļa izmantošanu, izrietēja no Magoņa liecībām.
Magonis apstiprināja, ka Daugavpils Remonta rūpnīcu Krievijas dzelzceļam tiešām lobējis un 2015.gadā 16.jūlijā Lisabonā Eiropas dzelzceļu vadītāju tikšanās laikā runāja ar Jakuņinu, bet, tā kā rezultāta nebija, pēc tam privāti Maskavā ticies ar Morozovu.
Saņemto naudu Magonis plānojis deklarēt, viņš arī norādījis, ka nezina, kā nelegāli iztērēt pusmiljonu, vēsta lsm.lv
Vidzemes rajona tiesa Limbažos piektdien, 29.novembrī, turpina skatīt krimināllietu, kurā par kukuļošanu apsūdzēts bijušais LDz valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis un Igaunijas miljonārs Oļegs Osinovskis.
BNN jau ziņoja, ka saskaņā ar apsūdzību 2015.gada vasarā Osinovskis Magonim nodevis aptuveni 500 000 eiro lielu kukuli saistībā ar LDz ritošā sastāva servisa daudzmiljonu iepirkumu – vecu dīzeļlokomotīvju iegādi no Osinovskim piederoša uzņēmuma Skinest Rail. Abi apsūdzētie savu vainu neatzīst.
Kā liecina tiesas rīcībā esošie lietas materiāli, 2014.gada augustā ar Osinovski saistītā Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) uzņēmumam LDz Cargo un LDz ritošā sastāva serviss bija nosūtījusi vēstuli ar savu piedāvājumu par septiņu lokomotīvju piegādi.
Tiesas sēdē 2018.gada 6.aprīlī DLRR valdes locekle Natālija Petrova liecināja, ka DLRR 2014.gadā lūdza Magoņa palīdzību noslēgt sadarbības līgumu ar Krievijas dzelzceļu.
Viņa skaidroja, ka 2014. un 2015.gadā DLRR finansiālā situācija bija «slikta līdz ļoti slikta», jo Krievijas dzelzceļš, ar kuru kopš PSRS laikiem DLRR bija slēdzis sadarbības līgumus par lokomotīvju remontdarbiem, atteicās noslēgt jaunu līgumu. Petrova norādīja, ka uzņēmums noslēdza 2014.gadu ar aptuveni 1,3 miljonu eiro lieliem zaudējumiem.
Viņa gan norādīja, ka līgums tāpat netika noslēgts un DLRR attiecības ar Krievijas dzelzceļu strauji pasliktinājās 2015.gadā, pēc Magoņa aresta.
Kurš šādu nodevēju iebīdīja amatā? Arī to ir jāsauc pie atbildības.