Brīdina par krāpnieciskām viltus vēstulēm Swedbank klientiem

Vairāki Swedbank klienti ir saņēmuši krāpnieciskus viltus e-pastus it kā bankas vārdā ar lūgumu sinhronizēt savas internetbankas kodu kartes, noklikšķinot uz saites, kurā pēc tam tiek lūgts ievadīt internetbankas kodu kartes paroles.

Banka aicina nekādā gadījumā to nedarīt un par šādiem e-pastiem informēt Swedbank.

Šis ir pasaulē izplatīts krāpšanas veids, ko sauc par «phishing» jeb «pikšķerēšanu», kad ar viltus vēstulēm it kā bankas vai kādas citas iestādes vārdā cenšas maldināt cilvēkus un uzzināt viņu konfidenciālos datus, skaidro bankā.

Banka pārbauda šo gadījumu un atgādina, ka banka nekad nelūgs klientam ievadīt visus kodus no internetbankas kodu kartes, aicinot klientus sargāt savus konfidenciālos piekļuves datus.

Saņemot e-pastu ar lūgumu sniegt kartes vai internetbankas informāciju, jebkuru šaubu vai aizdomu gadījumā nekavējoties jāsazinās ar banku, lai pārliecinātos par e-pasta autentiskumu. Jāatceras, ka banka nekad nezvanīs, nesūtīts e-pastu un nelūgs no klienta rekvizītus, kuri nepieciešami elektronisko pakalpojumu izmantošanai. «To var salīdzināt ar situāciju, kad uz ielas pienāk cilvēks, kurš uzdodas par bankas darbinieku un lūdz nosaukt mājas adresi (lietotāja numuru) un iedot mājas atslēgu (paroli un kodus),» skaidro bankā.

Nekādā gadījumā nedrīkst sūtīt pa e-pastu vai teikt pa telefonu sekojošus datus: internetbankas paroli, kodu kartes vai kalkulatora pilnos numurus, kartes numuru, kartes derīguma termiņu, PIN kodu, kā arī CVV2 kodu jeb trīs ciparu kodu, kas atrodas kartes aizmugurē baltā laukumā, blakus parakstam.

Ref: 102.000.102.8795

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas