Eiropas Savienības Eiropas Komisija šonedēļ pavēstījusi, ka 2017.gadā uzsāks divus gadus ilgu izpēti, lai noskaidrotu, kā sociālo mediju uzņēmumi, interneta meklēšanas programmu un citi tehnoloģiju firmas kārto datus un parāda informāciju lietotājiem.
Informācijas algoritmi ir formulas, kas nosaka to, kādi rezultāti tiek rādīti sociālo tīklu laika joslā vai meklēšanas programmās.
Portāls EurActiv vēsta, ka šī gada laikā pieaugusi algoritmu kritika kā no valsts iestāžu, tā mediju uzņēmumu un sociālo tīklu lietotāju puses. Sūdzības ir, piemēram, par to, ka Facebook lietotājiem tiek rādīta informācija, kas atbilst konkrētiem viedokļiem.
«Lietotājiem ir vajadzīga arī lielāka caurskatāmība, lai saprastu, kā tiem rādītā informācija tiek filtrēta, pielāgota vai personalizēta, sevišķi tad, kad šī informācija kļūst par pamatu lēmumam par labu kādas preces iegādei vai ietekmē cilvēka līdzdalību pilsoniskajā vai demokrātiskajā dzīvē,» teikts Eiropas Komisijas izplatītajā paziņojumā.
Ref: 111.111.103.4312