Sociālā tīkla Facebook vadība pavēstījusi, ka politisko konsultāciju uzņēmuma Cambridge Analytica rīcībā neatļautā ceļā varētu būt nonākuši 87 miljonu lietotāju dati, nevis infromācija par 50 miljoniem lietotāju, kā atzīts iepriekš.
«Kopumā uzskatām, ka Facebook informācija par līdz pat 87 miljoniem cilvēku, lielākoties Amerikas Savienotajās Valstīs, var būt neatļautā veidā izsniegta [britu uzņēmumam] Cambridge Analytica,» tā trešdien, 4.aprīlī, Facebook ziņu emuārā rakstījis amerikāņu uzņēmuma direktors tehnoloģiju jautājumos Maiks Šrēpfers (Mike Schroepfer).
Viņš arī norādījis, ka ļaunprātīgas personas ir neatļautā veidā izmantojušas sociālā tīkla funkciju, kas līdz šim ļāvusi atrast lietotājus, vietnes meklēšanas logā ierakstot to e-pasta adresi vai tālruņa numuru.
«Ņemot vērā to darbību apmēru un sarežģītību, ko esam redzējuši, uzskatām, ka šādā veidā varētu būt salasīta publiskā profila informācija par vairumu cilvēku, kuri ir reģistrējušies Facebook. Tāpēc tagad esam šo funkciju izslēguši,» tā norādījis Šrēpfers, kurš izvērstā emuāra ierakstā arī uzskaitījis, ko uzņēmums plāno darīt, lai vairs nepieļautu šādas skandalozas datu noplūdes.
BNN jau vēstīja, ka Facebook izpilddirektors Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg) martā atzinis, ka populārā sociālā tīklā uzturētāji pieļāvuši kļūdas, kas ļāvušas aptuveni 50 miljoniem lietotāju datu nonākt politisku konsultāciju uzņēmuma rīcībā.
Intervijā raidorganizācijai CNN Cukerbergs sacījis, ka viņam ir «tiešām žēl» par notikušo, un solījis vērsties pret «nelietīgām lietojumprogrammām» sociālajā vietnē.
Lai risinātu iepriekšējās un pašreizējās nepilnības Facebook, amerikāņu uzņēmuma izpilddirektors norādījis, ka Facebook izmeklēs visas lietojumprogrammas, kam līdz 2014.gadam bijusi piekļuve lielam datu apjomam, veiks visu aizdomīgo lietojumprogrammu pilnu pārbaudi, kā arī liegs sociālajā tīklā darboties tiem programmu izstrādātājiem, kuri ekspluatējuši identificējamu lietotāju datus.
Pašreizējā Facebook skandāla centrā ir kāds trauksmes cēlējs, kurš apgalvo, ka pirms vietne 2014.gadā ieviesa stingrākus datu aizsardzības noteikumus, britu politisko konsultāciju uzņēmums Cambridge Analytica savācis aptuveni 50 miljonu lietotāju datus, izmantojis tos, lai izveidotu lietotāju psiholoģiskos profilus un piedāvātu šiem cilvēkiem alternatīva rakstura politisku saturu saistībā ar 2016.gada Amerikas Savienoto Valstu prezidenta vēlēšanām.