Finanšu ministrijas izteikums, ka paaugstinoties nodoklim, lai cena paliktu nemainīga, respektīvi, izmaiņas negatīvi neietekmētu patēriņa pieprasījumu, par nodokļa paaugstinājumu vai tā daļu uzņēmēji var arī attiecīgi samazināt savu peļņas daļu, citēts degvielas tirgus ekspertiem izraisa gan smieklus, gan nožēlas pilnas nopūtas.
Tie ir otrklasnieka līmeņa aprēķini, lai FM paskatās, kāda ir bijusi Latvijas degvielas tirgotāju peļņa un rentabilitāte, tā ir ap 1%, izskatās, ka viņi to ir aizmirsuši, norāda Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Uldis Sakne.
Tāpat šie gudrie rēķinātāji ir aizmirsuši, ka degvielas tirgotāju izmaksas rada ne tikai nodokļi, bet arī virkne citu izdevumu, tā piemēram, ir skaidrs, ka neviena degvielas uzpildes stacija nevar funkcionēt bez elektrības, kas nozīmē, ka kaut kā būs jāsedz arī gaidāmais elektroenerģijas tarifu pieaugums, tā Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs.
Absurdāku apgalvojumu ministrijas līmenī ir grūti iedomāties, apgalvo Sakne komentējot FM izteikumu, ka lai nepieaugtu degvielas cena nodokļa paaugstinājumu vai tā daļu uzņēmēji var segt samazinot savu peļņas daļu.
FM dzīvo kokos, biznesa ziņu portālam BNN.LV atzina degvielas tirgotāja Virši-A valdes priekšsēdētājs Jānis Riekstiņš, piebilstot, ka pēc nodokļu paaugstinājuma pilnīgi noteikti, loģiskā kārtā pieaugs arī benzīna cena.
Atsaucoties uz kaimiņvalstu pieredzi viņš min, ka lielāku ieguvumu attiecībā uz ieņēmumiem no degvielas tirgus ir devis nodokļu samazinājums, nevis pieaugums, taču Latvija to neņemot vērā. Latvijas ierēdņi kārtējo reizi pieņem visneloģiskākos lēmumus, degvielas tirgotāji jau tā nevar izdzīvot, skaidro Riekstiņš.
Latvijas ierēdņiem aprēķinu veikšana par kādu notikumu ietekmi uz Latvijas mājsaimniecībām, klibo ne tikai ar vienu, bet ar abām kājām, atzīst ilggadējs žurnālists un degvielas tirgus eksperts Miks Lūsis.
Viņš norāda, ka uzņēmēji savu peļņas daļu ir samazinājuši jau tiktāl, ka vairs nav kur atkāpties.
Pašlaik neredzu faktorus, kas varētu samazināt cenu. Tieši pretēji – notikumi Lībijā naftas cenas dzen augšup, tāpēc ir nekaunīgi filozofēt, ka paaugstinot nodokļus, degvielas cena uzpildes stacijās varētu samazināties. Turpinot šādā garā, pavisam drīz būsim spiesti maksāt latu par degvielas litru, atzīst Lūsis.
Vairāki degvielas tirgus eksperti, dzirdot FM apgalvojumu, neslēpa skarbus vārdus, taču no publiskiem komentāriem attiecās.
BNN.LV jau vēstīja, ka šodien Finanšu ministrija (FM) izplatījusi informāciju, kurā norādīti aprēķini pēc akcīzes nodokļa izmaiņām benzīnam. Lai gan aprēķini ir visnotaļ precīzi, FM, cita starpā, ir pievienojusi viedokli, kurā norāda, ka nodokļu paaugstināšana ne vienmēr nozīmē arī attiecīgu ietekmi uz cenu izmaiņām. Ja visi citi faktori samazina cenu, tad, paaugstinot nodokli, cena var palikt nemainīga vai pat samazināties.
Tāpat arī FM pauž uzskatu, ka pastāv arī iespēja, ka, paaugstinoties nodoklim, lai cena paliktu nemainīga, respektīvi, izmaiņas negatīvi neietekmētu patēriņa pieprasījumu, par nodokļa paaugstinājumu vai tā daļu uzņēmēji var arī attiecīgi samazināt savu peļņas daļu.
Tādas pērles :D:D lasīju un smējos.
Kurš viņiem tur FM ļauj tā izpausties nav skaidrs, bet kāds tur noteikti vai nu vispār neko nesaprot no degvielas tirgus, vai arī domā, ka saprot visu. :D
:D:D:D
Kaut ko ierēdnīši atkal salaiduši greizi:)
tikko zvana choms, prasa, vai nezinu, kur bendzhu pa kreiso var dabuut. man ar iesaka luukoties
Piedāvāt uzņēmējam samazināt peļņu, lai samaksātu nodokļus, kaut ko tādu izdomāt var tikai vai nu ļoti liels plānprātiņš, vai kāds kuram apnicis strādāt valsts iestādē.
Spēcīgi vārdi!