«Lai izvairītos no nepatīkamiem pārsteigumiem, ziemas dīzeļdegvielu ieteicams uzpildīt savlaicīgi – ne tikai brīdī, kad gaisa temperatūra strauji pazeminājusies. Mīnus desmit grādi pēc Celsija ir kontroltemperatūra, kad degvielas tvertnē vajadzētu būtu tikai arktiskajai dīzeļdegvielai, nevis dažādu degvielu sajaukumam. Savlaicīga pāreja uz to ir būtiska, jo tikai ziemas degviela ļauj izvairīties no parafīna kristāliem, kuru ietekmē lielā salā automašīnas dzinējs mēdz apstāties,» stāsta Circle K Latvia degvielas kategorijas vadītājs Gatis Titovs.
Pietiekamas aukstumizturības degviela nodrošina motora darbību arī zemā gaisa temperatūrā un izslēdz dzinēja apstāšanās risku.
Degvielas uzpildes stacijā uzsver, ka ziemas sezonā autovadītājiem jāseko līdzi dīzeļdegvielas sūkņu marķējumam un degvielas piemērotībai attiecīgajiem laikapstākļiem. A2 klases degvielas aukstumizturība ir vismaz -32 grādiem un tās saduļķošanās temperatūra -22 grādiem. Zemākas klases degviela, piemēram, A0 klases, saduļķojas jau pie -10 grādiem.
Tāpat eksperti uzsver, ka ziemā svarīga arī filtru tīrība, pilna bāka un efektīvas degvielas piedevas.
«Lai auto ziemā darbotos tāpat kā vasarā, jāievēro daži pamatprincipi – pirms gada aukstākās sezonas iestāšanās, jāpārliecinās ne tikai par piemērotas aukstumizturības klases degvielas izvēli, bet arī par savlaicīgas degvielas padeves sistēmas, it īpaši degvielas filtru nomaiņu un tīrību. Zemā temperatūrā bākā jābūt tikai arktiskajai degvielai. Ja bākā būs palikusi vasaras degviela, pazeminoties gaisa temperatūrai, tā var sabiezēt un aizsprostot degvielas filtru un auto nebūs iesējams iedarbināt,» skaidro Circle K Latvia pārstāvji.
Tāpat eksperti uzsver, ka svarīgi atcerēties, ka pilna bāka pasargās no kondensāta veidošanās. Ja auto bāka būs tukša un krasi mainīsies gaisa temperatūra, bākā var rasties kondensāts, kas vēlāk pārvērtīsies ūdenī un nokļūs degvielā. Nokļūstot degvielas filtrā, degviela var sasalt un apturēt dzinēja darbību. «Ja degvielas sistēma aizsalst un nosprosto degvielas filtru, tādā situācijā vairs nevar palīdzēt pat augstākās aukstumizturības dīzeļdegviela vai pilna bāka degvielas. Savukārt jau sākumā uzpildīta pilna bāka degvielas nodrošinās to, ka nebūs brīvas vietas, kur kondensātam veidoties. Lai izslēgtu riskus, ziemas sezonas laikā vienmēr ieteicams nepārtraukti turēt vismaz līdz pusei pilnu degvielas bāku.»
Tāpat ieteicams izvēlēties degvielu ar kvalitāti uzlabojošām piedevām – tās ļaus ne tikai samazināt degvielas patēriņu un ilgtermiņā ieekonomēs līdzekļus par auto tehniskā stāvokļa uzturēšanu, bet arī atvieglos dzinēja iedarbināšanu aukstā laikā, ko nodrošina degvielai pievienotie cetāna uzlabotāji. Degvielas piedevas novērš nosēdumu veidošanos degvielas sistēmā un arī attīra to. Tā rezultātā tiek novērsti iespējamie traucējumi dzinēja vadības sistēmai un izveidota pareiza gaisa un degvielas maisījuma attiecība, turpina degvielas uzpildes stacijā .
Tradicionāli dīzeļdegvielas ražošanas procesā filtrēšanas temperatūra tiek nodrošināta par vairākiem grādiem zemāk nekā noteiktajās valsts prasībās, ko apliecina testēšanas pārskati. Šobrīd SIA Circle K Latvia 2. klases arktiskajai degvielai tie ir pat – 39 grādi, uzsver uzņēmumā.
Ref:224.000.103.3034