Deviņi ieteikumi, kā ietaupīt vairāk degvielas

Aizvadītā gada laikā Statoil Fuel & Retail Latvia klienti ir nobraukuši vairāk nekā 3 300 reizes apkārt ekvatoram vai 174 reizes līdz Mēnesim un atpakaļ. Uzņēmuma speciālisti šoferiem sniedz deviņus padomus, kā ietaupīt vēl vairāk degvielas.

1. Augsts pārnesums, mazs ātrums

Visekonomiskākais un apkārtējai videi draudzīgākais braukšanas veids ir mazā ātrumā ar augstu pārnesumu.

2. Skaties uz priekšu

Atsākot braukt pēc pēkšņas bremzēšanas, tiek patērēta papildu degviela un radīti papildu CO2 izmeši. Centies braukt pēc iespējas vienmērīgākā ātrumā, vērojiet situāciju uz ceļa no 300 līdz 400 metriem sev priekšā. Savukārt efektīvi plānojot maršrutu, var izvairīties no stāvēšanas sastrēgumos.

3. Samazini gaisa pretestību

Jumta bagāžnieki un divriteņu stiprinājumi var palielināt degvielas patēriņu pat vairāk nekā par 20%. Noņem tos, kad neizmanto. Ātri braucot, ieteicams turēt ciet automašīnas logus, lai samazinātu gaisa pretestību un degvielas patēriņu.

4. Pārbaudi spiedienu riepās

Ja spiediens riepās ir pārāk zems, berzes spēks un degvielas patēriņš pieaugs. Zems spiediens padara automašīnu nestabilāku un grūtāk vadāmu. Arī pārāk augsts spiediens riepās negatīvi ietekmē automašīnas vadāmību un riepu kalpošanas ilgumu. Sliktākajā gadījumā tās var pat uzsprāgt.

5. Degvielas kvalitāte

Izmantojot augstas kvalitātes degvielu, nodrošināsi labāku dzinēja darbību, kā arī samazināsi automašīnas apkopes izmaksas.

6. Ceļo viegli

Pārvadājot bagāžas nodalījumā vai uz aizmugurējā sēdekļa lielu daudzumu bagāžas, palielināsies degvielas patēriņš, tāpēc pārvadā pēc iespējas mazāk bagāžas un atbrīvo automašīnu no visa liekā.

7. Enerģijas patēriņa samazināšana

Gaisa kondicionieris, jaudīgas audio sistēmas, aizmugurējā loga apsildīšana un citas elektriski vadāmas funkcijas automašīnā palielina degvielas patēriņu. Izslēdz tās, ja nav nepieciešamas.

8. Apkope

Atceries pārbaudīt eļļas līmeni, kā arī veic regulāru apkopi. Efektīva gaisa filtru, aizdedzes sveču un bremžu sistēmas aprūpe samazina degvielas patēriņu.

9. Piemērotākais auto

Automašīnas svars, gaisa pretestība un dzinēja apjoms ir ļoti nozīmīgi degvielas patēriņu un izmešu daudzumu ietekmējoši faktori. Izvēlies automašīnu, kas izmēra un dzinēja tilpuma ziņā atbilst reālajām vajadzībām.

Ref: 102.000.102.7086

Saistītie raksti

17 KOMENTĀRI

  1. Vēl viens veids kā ietaupīt degvielu būtu, salabot ceļus, lai nav pa bedrēm braucot tik bieži jāpārslēdz ātrumi.

  2. Tici vai nē bet tgd katrs otrais var atļauties BMW. Prastākais auto kuru salikt šķērē pirms koka ;) brauc prātīgi ;)

  3. Maģītim mašinā elektrība rodas no degvielas svilināšanas. Tāpat arī gaismas tērē degvielu. Ieslēdz tālos tukšgaitā un paskaties tahometrā…

  4. No savas pieredzes saku,ka katram autiņam ir savs ekonomiskais stiliņš.Ar vieglajiem vienkāršāk-lēnām ieskŗieties,baukt plūstoši,nevajadzīgi negrābstīties gar bremzēm.Smagjiem-ne jau man mācīt.Dīzelis,benzīns,turbīna,karbūzis-katram savi ekonomiskas braukšanas knifi,kaut gan pamatā piekrīiu raksta autoram.Jebkurai mašīnai degvielas patēriņu ir iespējams samazināt vismaz par trešdaļu.Tas gan prasa bišķiņ laika,znaja un pacietības.

  5. Ja nebūtu diennakts gaišajā laikā jābrauc ar ieslēgtiem gabarīt un tuvās gaismas uguņiem, ietaupītos ļoooooti daudz degvielas (ģeneratoram nepārtaukti jāsaražo ~200W !). Attiecībā uz drošību – ja visi gājēji visu dienu staigātu ar ieslēgtiem kabatas lukturīšiem, vai tas samazinātu iespēju tiem uzgrūsties viens otram?
    Būtisks papildus 10. punkts – brauciet tā, lai praktiski nebūtu jālieto bremzes – ietaupīsiet līdz 15% degvielas.

  6. Es arī labprāt izvēlētos pārvietotos ar K2 vai velosipēdu ! Tikai kur ? Paskatieties kādas izskatās Rīgas centrālās ielas…Trolejbuss mauc gar gājēju trotuāru pa bedrēm un pļaņčkām rezultāts – nošķiesti gājēji un namu sienas :(

  7. 2. punkts – kāpēc tādā gadījumā tie “guļošie policisti” izlikti pie autobusu pieturām? – to dēļ automašīnas pastiprināti piesmirdina gaisu, īpaši dīzeļi..
    Pieturās stāvošajiem cilvēkiem tas viss jāelpo.. Pie mums Ozolniekos tā ir..
    7. punkts – gaišā saulainā laikā jau noteikti varētu braukt bez tām obligātajām tuvajām gaismām – saules atspīdumi no dažādām automašīnas detaļām ir spožāki nekā tās tuvās gaismas..
    Tomēr atzīstu, ka apmākušā laikā un ēnā (piem., braucot cauri mežam) gan vajadzētu ieslēgt tuvās gaismas.
    Bet krēslas laikā vajadzētu braukt ar gabarītgaismām.

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas