Nīderlandiešu-britu sadzīves ķīmijas un pārtikas lielražotājs Unilever paziņojis, ka līdz 2030.gadam atteiksies no fosiliem energoresursiem tā sadzīves ķīmijas preču sastāvā, vēsta britu raidorganizācija BBC.
Uzņēmums, kura ieņēmumi 2019.gadā, sasniedza 51,9 miljardus eiro un kura sadzīves ķīmijas un higiēnas preču zīmolu sarakstā ietilpst Domestos, Dove, Omo, Surf, Rexona, Signal, solījis jaunā mērķa īstenošanā ieguldīt vienu miljardu eiro. Ieguldījumu nolūks būs finansēt biotehnoloģiju pētījumus un izveidot preces, kas sadalās dabā un kuru lietošanā vajadzīgs patērēt iespējami maz ūdens.
«Cilvēki vēlas ilgtspējīgas preces, kuras var atļauties un kuras ir tikpat labas kā parastās,»
novēroto pircēju paradumu maiņu rezumējis Unilever sadzīves ķīmijas daļas vadītājs Peters ter Kulve (Peter ter Kulve).
Kā vēsta BBC, uzņēmuma pārstāvji skaidrojuši, ka šobrīd tā ražotās mājokļa tīrīšanas un veļas mazgāšanas preces veido 46% no uzņēmuma kopējām CO2 emisijām. Naftas izcelsmes vielu aizstāšana ar ilgtspējīgām sastāvdaļām samazinātu Unilever kopējās CO2 emisijas par 20%, norādījuši uzņēmuma pārstāvji.