Dzelzceļa posma Mažeiķi-Reņģe atjaunošana sāksies jūnija sākumā, un to plānots pabeigt līdz gada beigām, paziņoja konkursā par atjaunošanas darbiem uzvarējušās Lietuvas kompānijas Vitras-S vadītājs Mihails Ļipkins.
Vitras-S, kas ietilpst Igaunijas uzņēmēja Oļega Osinovska kompānijas Skinest Rail grupā, vadītājs sacīja, ka būvdarbi sāksies jūnija pirmajā nedēļā.
«Bez šaubām, ir goda lieta [darbus pabeigt līdz gada beigām]. Projektēšana beidzas, un esam iesnieguši projektu galīgajam apstiprinājumam līgumslēdzējam [Lietuvas valsts dzelzceļa kompānijai Lietuvos geležinkeliai], un pašlaik notiek sagatavošanas darbi, attīrām un izveidojam būvlaukumu,» viņš norāda ziņu aģentūrai BNS.
Dzelzceļa satiksmes kontroles un enerģijas piegādes sistēmu 19 kilometru garajā posmā izvietos inženierrisinājumu kompānija Fima, kas maija sākumā parakstīja līgumu ar Vitras-S. Līguma summa netiek publiskota.
Vitras-S vadītājs atklāja, ka vairāk dārgu līgumu ar citām kompānijām nav slēgts un uzņēmums pats plāno paveikt lielāko daļu darbu.
Jau vēstīts, ka Lietuvos geležinkeliai martā parakstījis līgumu par 2008.gadā izjauktā dzelzceļa posma Mažeiķi-Reņģe atjaunošanu par 11,35 miljoniem eiro ar konkursā uzvarējušo Lietuvas kompāniju Vitras-S.
Dzelzceļa posmu paredzēts atjaunot līdz šā gada beigām, tādējādi izpildot Lietuvas doto solījumu Eiropas Komisijai (EK), ka posms tiks atjaunots šajā termiņā.
Pērn augustā Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums izsludināja konkursu par 19,5 kilometrus garā dzelzceļa posma atjaunošanu starp Polijas naftas koncerna PKN Orlen meitasuzņēmumam Orlen Lietuva piederošo Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīcu Lietuvā un Reņģi Latvijā.
Šis dzelzceļa posms tika negaidīti slēgts 2008.gadā Lietuvos geležinkeliai un Orlen Lietuva konflikta dēļ, skaidrojot to ar sliežu ceļu slikto stāvokli un steidzamu remontdarbu nepieciešamību, bet vēlāk viens sliežu ceļa posms šajā līnijā tika demontēts. Naftas pārstrādes kompānijai līdz ar to nācās izmantot garāku un dārgāku eksporta maršrutu uz Rīgas ostu.
EK pēc Latvijas un Orlen Lietuva pieprasījuma 2013.gadā sāka izmeklēšanu, lai noskaidrotu, vai Lietuvos geležinkeliai tādējādi nav ierobežojis konkurenci Lietuvas un Latvijas dzelzceļa pārvadājumu tirgū un pārkāpis Eiropas Savienības (ES) monopoldarbības uzraudzības noteikumus, kas aizliedz dominējoša stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu. 2017.gada oktobrī EK paziņoja, ka noteikusi Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmumam nepilnu 28 miljonu eiro naudassodu par konkurences ierobežošanu dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgū. Tā paša gada nogalē Lietuvas valdība nolēma Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posmu atjaunot.