Eirozonas krīzes dēļ gaidāms mazāks rezervēto lidojumu skaits

Viena no būtiskākajām tendencēm šajā gadā aviācijas nozarē bija degvielas cenas paaugstināšanās. Decembra sākumā reaktīvo dzinēju degvielas cena bija gandrīz 125 ASV dolāri par barelu jeb par 20% augstāka nekā gadu iepriekš, informē AS Air Baltic Corporation korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.

Tiek aprēķināts, ka degvielas cenas paaugstinājums radīs aviosabiedrībām visā pasaulē papildu izmaksas 60 miljardu ASV dolāru apmērā. Degvielas cenas paaugstinājums un trauslā ekonomikas atveseļošanās graujoši ietekmē Eiropas aviosabiedrību peļņu.

Aviosabiedrības joprojām pārvar grūtības – izmaksu palielinājumi un salīdzinoši vājie tirgi vēl vairāk pakļauj aviosabiedrības riskiem un grūtībām.

Aviācija 21.gadsimtā ir galvenais ekonomikas izaugsmes virzītājspēks, un pasažieru plūsmu uzņemšanai nākotnē būs vajadzīga pietiekama infrastruktūra. Vairāki vērienīgi lidostu infrastruktūras projekti visā pasaulē, piemēram, Dohā (Katarā) vai Berlīnē, jau ir noslēguma posmā, un drīz šīs lidostas būs gatavas apkalpot ceļotājus. Šāda tendence ir vērojama arī attiecībā uz Rīgas lidostu, jo tās infrastruktūras attīstībai ir atvēlēti gandrīz 140 miljoni LVL (200 miljoni EUR). Šāds ieguldījums ir vajadzīgs, lai arī turpmāk varētu nodrošināt izcilu apkalpošanu, pat ja nākamajā desmitgadē atkal divkāršojas to pasažieru skaits, kuri ceļo tranzītā caur Ziemeļu tranzītmezglu Rīgā uz/ no galamērķiem Eiropā, Skandināvijā, Tuvajos Austrumos, Krievijā un NVS valstīs, norāda Vanags.

Pašreizējā eirozonas krīze mazina patērētāju vēlmi nākamajā gadā doties ceļojumos, tāpēc ir paredzams mazāks rezervēto lidojumu skaits. Eirozonas krīze arī sadārdzina dolāra izmaksas Eiropas aviosabiedrībām, kas lielu daļu savu rēķinu apmaksā dolāros, teic Vanags.

Aviosabiedrības visā pasaulē centīsies maksimāli palielināt savus ienākumus, vairojot papildieņēmumus, lai kompensētu izmaksu pieaugumu. Klientiem būs pieejams plašs pakalpojumu un jauninājumu klāsts, sākot no apmaksāta interneta pieslēguma lidojumu laikā līdz, iespējams, tādiem eksperimentiem kā nekustamā īpašuma pārdošana lidojuma laikā, kā arī daudz kas cits.

Aviosabiedrības aktīvāk izmantos sarežģītu vairākpartneru lojalitātes programmu sniegtās priekšrocības. Atšķirībā no biežo lidojumu programmām, kas būtībā piedāvā lidojumus ar atlaidēm, vairākpartneru lojalitātes programmas piedāvā lielāku ieskatu pakalpojumos un produktos, kuriem patērētāji dod priekšroku. Pirkšanas paradumu un pirkumu vēstures analīze ļauj efektīvāk kategorizēt klientus un piedāvāt personalizētākus piedāvājumus. Vairākpartneru lojalitātes programmas apvienojumā ar sociālo mediju iespējām kādu dienu piedāvās pasažieriem doties lidojumos, ko izvēlējušies viņu draugi sociālajā tīklā Facebook, vai ieteiks viņiem ceļojuma laikā apmeklēt zivju restorānu, ja viņi bieži iegādājas zivju ēdienus kādā no lielveikaliem, kas piedalās lojalitātes programmā.

Vanags arī uzsver, ka joprojām augstās degvielas izmaksas arī turpmāk stimulēs aviosabiedrības papildināt to flotes ar jaunas paaudzes reaktīvajām un turbopropelleru lidmašīnām. Savukārt valstis saredz vairāk iespēju uzlabot savu bilanci uz aviopasažieru rēķina, un 2012. gadā tiks ieviesta emisiju tirdzniecības sistēma, palielināsies aviopasažieru nodevas vairākās valstīs, kā arī tiks ieviestas jaunas drošības nodevas citās valstīs.

Ref: 102.000.102.532

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas