Darba meklētāja publicitāte virtuālajā vidē ļoti ietekmē viņa iespējas darba meklējumos. Darba devēji ļoti bieži ņem talkā Google meklētāju, lai uzzinātu par darba kandidātu ko tādu, kas nav izlasāms CV, biznesa ziņu portālam BNN.LV atzīst Working Day pārstāvis Māris Silinieks.
Viņaprāt, tāpēc darba meklētājiem vajadzētu stipri piedomāt pie tā, kādus izteicienus, kādas bildes un kādu noformējumu izvēlēties savam profilam sociālajos tīklos. Pat tāds sīkums, kā e-pasta adrese, no kuras tiek sūtīts pieteikums, var ietekmēt darba devēja lēmumu.
Biznesa pasaulē ir pieņemts lietot e-pasta adresi vārds.uzvārds@inbox.lv, nevis sexybabe84@inbox.lv, piemēram. Protams, ir arī gadījumi, kad internetā par darba kandidātu nav atrodams pilnīgi nekas, bet arī šāds apstāklis darba devējam ļauj izdarīt secinājumus par darba kandidātu, teic Silinieks.
CV-Online Latvia biznesa attīstības vadītājs Aivis Brodiņš portālam BNN.LV norāda, ka tas, vai sociālie tīkli rada kaitējumu vai tieši pretēji – labu, ir atkarīgs no tā, vai pieejamā informācija par darba meklētāju sakrīt ar darba devēja gaidām par jauno darbinieku.
Ir dzirdēti gadījumi, kad darba meklētājiem sociālie tīkli ir radījuši problēmas un darba meklēšana bezdarbniekam ir beigusies nerezultatīvi (piemēram, darba devējs, ielūkojoties ballītes bildēs Draugiem.lv, nolemj kandidātu nepieņemt darbā, neskatoties uz to, ka 100% atbilst visām prasībām, kompetencēm). Šobrīd būtisks ir informācijas saturs, ko konkrētais darba meklētājs ievieto par sevi sociālajos tīklos, uzsver Brodiņš.
Viņš piebilst, ka darba meklēšanu atvieglo, kā arī nerada problēmas vai draudus darba meklēšanas procesam, profesionālie sociālie tīkli, piemēram, LinkedIn.com.
Savukārt CV Market pārstāvis Vladimirs Korickis norāda, ka Latvijā situācija ar sociālajiem tikliem un darba sludinājumiem vēl tikai sāk attīstīties, tāpēc vēl pagrūti sniegt secinājumus.
Uz doto bridi var teikt, ka gados jaunie darba meklētāji izmanto gan Facebook, gan Twitter, gan LinkedIn, gan citus resursus, lai meklētu darbu un veidotu CV vai lietišķo profilu. Savukārt par darba devējiem var teikt to, ka dažreiz tie aplūko kandidāta profilu draugiem.lv, kas notiek vairāk ziņkārības dēļ, nevis profesionālā līmenī Domājams, šis posms vēl augs un attīstīsies, uzskata Korickis.