Iekļūšana lielā ārvalstu tirgū nes ne tikai jaunas iespējas Latvijas uzņēmējam, bet ir arī saistīta ar ievērojamām izmaksām, it īpaši tas atteicas uz kompānijām, kas apgūst šo tirgu pirmo reizi.
Nezinu vai tā ir mediju vaina, bet daudziem Latvijas uzņēmējiem ir priekšstats par Krieviju kā valsti, kurā deficīta dēļ aiziet viss, ko atvedīsi. Dažkārt cilvēki aplami domā, ka veiksmīgas pārdošanas sākšanai jāatrod pareizais kontakts un uzreiz aizies eksports, tiks slēgts līgums. Krievijā pašlaik, tāpat kā vairumā pasaules valstu, valda tirgus attiecības, kur pircējs vēlas maksāt iespējami maz, bet pārdevējs grib iespējami vairāk, skaidro Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) pārstāvniecības vadītājs Krievijā Olafs Slūtiņš.
Tādējādi uzņēmējiem būs jācīnās par savu vietu tirgū, izmantojot visu savu izdomu, izveicību un priekšrocības. Velti cerēt, ka kontaktu dēļ kāds maksās vairāk. Gluži otrādi. Krievijas pārstāvji – sadarbības partneri uzsver, ka pašlaik ar piegādi vien nepietiek, jāveido kopīgs biznesa modelis ar papildus atbalstu preču virzībai (piemēram, promo- kampaņas, pārdošanas taktika, cenu politika u.c.). Tas ir liels darbs, kas prasa naudu, zināšanas un pašu galveno – aktīvu pozīciju. Turklāt Krievijas gadījumā svarīga ir uzņēmēja klātbūtne visos šajos procesos, proti, sekošanu līdzi. Pretējā gadījumā ar lielām pūlēm izbrīvētā nauda ieiešanai tirgū tiks nelietderīgi iztērēta. Latvijas uzņēmējiem būs nepieciešams laiks, lai pierādītu sevi un sava produkta kvalitāti.
Jāņem vērā, ka ienākšana tirgū ir saistīta ar ievērojamām izmaksām, vismaz pēc Latvijas mērogiem, jo uzņēmējiem būs nepieciešams: iegūt licences un sertifikātus, pielāgot produkta iepakojumu vietējam tirgum, nodrošināt izplatītājus vai veikalus ar mārketinga atbalsta materiāliem, maksāt par pārstāvniecības atvēršanu un tā tālāk, teic LIAA pārstāvis.
Mārketinga un pārdošanas kompānijas Republic Performance vadītājs Nikita Kellermans zina stāstīt, ka pat nelielam eksportētājam iekļūšana Krievijas tirgū var izmaksāt 20 000 eiro. Taču, ir iespējams to izdarīt ar krietni mazākām izmaksām, ja sāk pārdošanas procesu no otra gala. Mūsu praksē ir bijuši vairāki piemēri, kad kompānijām izdevās izveidot un iedarbināt pārdošanas ķēdi Krievijā, iztērējot tikai nelielu daļu no tas summas, ko iztērē pārējie, tā N.Kellermans.
Lai sāktu pārdošanu ārvalstu tirgū, neiztērējot pārāk daudz naudas, ir jāatrod sev specifiska niša, tai jāpielāgo savs produkts un tikai tad jāsāk ražošana un eksportēšana.
vai tiešām tik daudz? diez vai atmaksājas?
krievijas tirgu iekarot grūti
sleptā konsultantu reklāma