Eksprespasta nozarē konkurence kļūst sīvāka

Ņemot vērā to, ka pelnošākā joma perspektīvā ir eksprespasts, šo pasta pakalpojumu pīrāgu cenšas pārdalīt daudzi. «Saņemt pakas cilvēkiem vienmēr vajadzēs, tāpat aug interneta veikalos veikto pasūtījumu skaits, tāpēc šī joma ir jāattīsta,» laikrakstam Dienas Bizness skaidro VAS Latvijas Pasts Tirdzniecības un Eksprespasta departamenta direktors Mārcis Vilcāns.

Lai arī 2011. gadā Latvijas Pasts savu eksprespasta pakalpojuma daļu kāpinājis strauji – vismaz par 30% – arī konkurence šajā jomā ir milzīga. Tā nesen Eesti Post paziņojis, ka tieši šajā segmentā, uzstādot paku termināļus, ies iekšā visā Baltijas tirgū. Lietuvā igauņi jau pirmos soļus ir spēruši, Latvijas tirgus ir projektā.

«Ekspresspasts mums ir svarīga darbības daļa, kurā jau šobrīd pilnībā darbojas brīvais tirgus. Šajā jomā mums Latvijā jau ir vismaz 40 reģistrēti konkurenti, nemaz nerunājot par tiem, kas kaut ko kopā ar citām precēm vadā puslegāli vai nelegāli,» norāda Vilcāns. Šie pārvadātāji jau pašlaik ir iespiedušies arī tā dēvētajā Latvijas Pasta monopola sadaļā un atņem pastam aptuveni 5% no universālā pakalpojuma tirgus. Savukārt eksprespasta segmentā Latvijā jau tagad darbojas vairāki ārvalstu pasta pakalpojumu sniedzēji, piemēram,Vācijas pasts – DHL, Francijas pasts – DPD, Nīderlandes pasts – TNT.

«Attiecībā uz Eesti Post mērķiem ienākt Baltijas tirgū uzskatu, ka tas ir nopietns drauds, galvenokārt, Latvijas Pastam, lielākajiem Baltijas spēlētājiem un neskaidriem dienvidu kaimiņvalstu pārvadātājiem. Manuprāt, starptautiskos ekspress pārvadātājus tas neskars. Iespējams, tirgus sadalīsies un žēl, ka atkal šīs ambīcijas nav Latvijas Pastam, bet par tirgus iekarošanu pirmie paziņo igauņi,» norāda TNT Latvia valdes loceklis Dins Remesis.

Ref: 102.000.102.702

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas