EP apspriež iespēju nepaaugstināt dīzeļdzinēju izmešu robežvērtības

Eiropas Parlamenta (EP) deputāti pirmdienas, 18.janvāra vakarā ar iekšējā tirgus komisāri Elžbetu Bienkovsku apsprieduši priekšlikumu paaugstināt pieļaujamo slāpekļa oksīdu (NOx) izmešu apjomu līdz 110%, pēc tam, kad stāsies spēkā izmešu līmeņa testēšanas procedūra reālās braukšanas apstākļos.

Parlaments par to balsos nākamajā plenārsesijā, informē EP preses sekretāre Latvijā Signe Znotiņa-Znota.

EP Vides komiteja prasa EP deputātiem izmantot savas veto tiesības attiecībā uz plānu noteikt brīvākus izmešu ierobežojumus, jo tas apgrūtinātu jau pašlaik spēkā esošo ES standartu piemērošanu.

Daži EP deputāti aicināja Eiropas Komisiju pārstrādāt minēto priekšlikumu, kā arī plānu noteikti stingrākas tipa apstiprinājuma prasības Eiropas Savienības (ES) transportlīdzekļiem. Savukārt citi uzsvēra vajadzību pēc iespējas ātrāk sākt veikt izmešu testēšanu reālās braukšanas apstākļos, lai nekavējoties samazinātu videi kaitīgo izmešu apjomu.

Savās noslēguma piezīmēs komisāre Bienkovska norādīja, ka komisijas priekšlikuma bloķēšana tikai ilgāk atstātu spēkā pašlaik neapmierinošo automašīnu testēšanas procedūru.

Kā daļu no priekšlikumiem, lai ieviestu testēšanu reālās braukšanas apstākļos, ko 28.oktobrī atbalstīja arī ES dalībvalstu Mehānisko transportlīdzekļu tehniskā komiteja, Eiropas Komisija ierosināja NOx emisiju robežvērtības paaugstināt līdz 110% no pašlaik likumā pieļautajām slāpekļa oksīda emisijām.

Ref: 102.000.102.11641

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas