Finanšu ministre saņem kritisku Kapu tramvaja projekta pieteikuma analīzi

Rīgas Satiksmes iesniegtais precizētais projekts paredz būvniecību Lielo kapu teritorijā, taču tas ir pretēji Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas norādēm, informē Aktīvistu grupa Lielo kapu draugi.

Latvijas CEE BankWatch pārstāve, Vides aizsardzības kluba, Pilsēta cilvēkiem un Lielo kapu draugu aktīvisti piektdien, 17.martā, iesnieguši finanšu ministre Danai Reizniecei – Ozolai kritisku vēstuli ar pievienotu analīzi par Rīgas Lielā projekta tramvaja atkārtoto projekta pieteikumu.

Iniciatīvu portālā Manabalss.lv pieejamā informācija norāda, ka autors Andris Gobiņš skaidro, ka iespējamā tramvaja līnija kapu teritorijā būtu amorālās padomju politikas turpinājums, vēsturiskās atmiņas iznīcināšanas mēģinājums, savu uzskatu pauž Gobiņš. «Tas vērstos pret kapos apbedīto Rīgas un Latvijas cēlāju, brīvības cīņu varoņu un tautas dižgaru piemiņu. Tas dziļi aizskartu tos, kas vēl spilgti atceras notikumus padomju laikos, un tos, kuru tuvinieki ir apbedīti šajos kapos. Tas vērstos pret Latvijas identitāti un vēsturi. Kategoriski iebilstam pret jebkādu būvniecības ieceri, kas skar Lielo kapu teritoriju vai kādu no apbedījumiem,» tā teikts iniciatīvas atbalsta ziņojumā.

Atšķirībā no pirmā projekta iesnieguma, aktīvistu grupas ziņojums vēsta, ka tagad projekts paredz ielas transporta joslu pāri kapiem Senču ielas otrā pusē Pokrova kapu un Lielo kapu Jēkaba sektorā – abās vēsturiskajās Lielo kapu daļas.

«Balstoties uz Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme veikto analīzi, nav iespējams pārliecināties, vai izvēlētais maršruts ir vislietderīgākais salīdzinājumā ar citām alternatīvām,» norāda aktīvistu grupas Lielo kapu draugi pārstāve Rita Našeniece.

Izvēlētie vērtēšanas kritēriji nav piemēroti, lai vērtētu transporta projektu lietderīgumu, daudzkritēriju analīze veikta metodoloģiski kļūdaini un vērtēšanā netika iekļauti visi Rīgas attīstības programmā 2014. līdz 2020.gadam minētie jaunie tramvaju maršruti, min Našeniece.

«No vērtēšanas tika izslēgts viens no galvenajiem Skanstes konkurentiem – maršruts Purvciems, Pļavnieki, Dreiliņi. Maršrutu izvēlē dominē politiskie kritēriji, piemēram, Skanste ir Rīgas domes prioritārā attīstības teritorija un projekts ir augstā gatavības stadijā. Vērtējot iespējamos maršrutus netiek izmantoti kritēriji, kas parasti tiek izmantoti vērtējot transporta projektus, piemēram, prognozētais pasažieru skaits, kas lietos jauno tramvaju. Analīzē ir pieļautas metodoloģiskās kļūdas, tai skaitā, kritēriju pārklāšanās, neskaidras kritēriju nozīmes, nepareizi veikta transformācija no skaitļiem uz punktiem. Vērtējamo maršrutu un kritēriju izvēle, kā arī metodoloģiskās kļūdas mākslīgi manipulē rezultātus par labu Skanstes maršrutam,» par veikto analīzi skaidro aktīvistu grupas pārstāve.

2017.gada 20.februārī šo projektu Rīgas Satiksme iesniedza Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai (CFLA) atkārtoti. Tā saturs tika publiskots tikai 3.martā, trīs darba dienas pirms CFLA 8.martā pabeidza izvērtēšanu. Tas bija nepietiekams laiks, lai sabiedrība nopietni iepazītos ar otrreiz iesniegtā projekta pieteikuma dokumentiem. Vides aizsardzības kluba, Pilsēta cilvēkiem un Lielo kapu draugu aktīvisti CFLA sasteigto un slepeno rīcību par skandalozu un nepieņemam, neatbilstošu Informācijas atklātības likumam un Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.—2020.gada plānošanas perioda vadības likumam, kas īpaši uzsver sabiedrības informēšanu un līdzdalību šādos projektos.

Aktīvisti arī uzsver Finanšu ministres Ozolas-Reiznieces atbildību par CFLA rīcību. Kopš 2016.gada 9.decembra Lielo kapu draugi ir gaidījuši un vairākkārt atkārtojuši savu vēlmi tikties ar Finanšu ministri Kapu tramvaja projekta sakarā, taču šo trīs mēnešu laikā tas nav izdevies.

Ref: 225.000.103.234

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas