Pāris pēdējie mēneši ir bijuši ļoti sarežģīti aviokompānijai – ilgu laiku akcionāri nepieņēma nepieciešamos lēmumus, līdz tas tika izdarīts. Es kā aviosabiedrības īpašnieks vēlos rīkoties airBaltic nākotnes labā, tāpēc esmu piekritis atkāpties no amata, kā to nosaka akcionāru vienošanās, paziņojis līdzšinējais lidsabiedrības prezidents Bertolts Fliks.
Es esmu bijis ar airBaltic kopš tās pirmssākumiem. airBaltic man ir kā bērns. Es konsultēju Latvijas valdību aviokompānijas dibināšanas jautājumos deviņdesmito gadu vidū. Pēcāk aizvadīju vairākus vētrainus gadus aviokompānijas padomes priekšsēdētāja amatā līdz 2002.gadam. Šajā gadā es kļuvu par airBaltic izpilddirektoru un pēdējo gandrīz desmit gadu laikā esmu izveidojis lielisku vadības komandu, ar kuru kopīgi esam attīstījuši airBaltic par izcilu un staptautiski atzītu uzņēmumu, norāda Fliks.
Viņaprāt, airBaltic no mazas, dārgas aviokompānijas 2002.gadā attīstījies par vienu no vadošajām aviokompānijām inovāciju ziņā un pilnīgi noteikti – tirgus līderi Ziemeļeiropā.
Kad es uzsāku darbu 2002.gadā, mēs bijām maza lidsabiedrība. Mēs zinājām katru izlidojušo lidmašīnu, pilotu ģērbtuves bija tieši iepretim manam kabinetam, un ik dienas mēs satikām visus kolēģus vienā gaitenī. Tolaik airBaltic lidojumu tīklu veidoja seši maršruti, kurus apkalpoja piecas lidmašīnas. airBaltic bija izteikti tradicionāla nacionālā aviokompānija. Laiki mainījās un zemo cenu aviokompānijas ienāca tirgū un to izmainīja. Kā pasažierim, man arī nepatika tradicionālās aviokompānijas, jo es nesapratu to cenu politiku, to speciālos piedāvājumus un vajadzību pēc tik sarežģītas pārvaldības. Man šķiet, ka tolaik pasažieri aviosabiedrībām nebija tik svarīgi. Šodien aviokompānijā airBaltic galvenais ir pasažieris, komunikācija, sadarbība, maršrutu tīkls, cenu politika un labs serviss. Pārmaiņas nāca lēni, bet tās ir nostiprinājušās pamatīgi. Šodien airBaltic lidmašīnas lido visu diennakti maršrutu tīklā, kas sniedzas līdz Taškentai, Barselonai un Norvēģijas ziemeļiem, teic līdzšinējais aviokompānijas prezidents, piebilstot, ka šobrīd šodien airBaltic nav tradicionāla aviokompānija.
airBaltic katru gadu dod aptuveni 250 miljonu eiro pienesumu Latvijas ekonomikai. Mēs esam lielākais pakalpojumu eksportētājs, galvenais pārvadātājs starptautiskajā lidostā Rīga un vadošā aviokompānija Baltijas reģionā. Pateicoties airBaltic, Rīgas lidostā ir vairāk nekā 4 000 darbavietu. Ekonomiskā krīze Baltijā un iedzīvotāju emigrācija no valsts ir atstājusi dziļas pēdas aviokompāniju tirgū reģionā. airBaltic nāksies sevi pārveidot vēlreiz un kompānijai tas izdosies, pārliecināts Fliks.
Ziņu portāls BNN.LV jau vēstīja, ka airBaltic akcionāru sapulcē panākta vienošanās par to, ka aviokompānijas prezidents Bertolts Fliks atstāj amatu, kā arī tiek izbeigts pēc daudzu domām valstij neizdevīgais lidsabiedrības akcionāru līgums.