Mans vadības stils ir atšķirīgs, esmu komandas cilvēks. Man nevajadzētu vērtēt iepriekšējo vadību, es uzkopju šo situāciju. Problēmas ir acīmredzamas, šobrīd mēs mēģinām vērst lietas par labu, atzina jaunais lidsabiedrības airBaltic vadītājs Martins Gauss.
Investoru meklēšana ir akcionāru uzdevums, ja kāds investors pie manis vēršas, es viņu pāradresēju pie akcionāriem. Šobrīd jābūt atvērtiem jebkuriem investoriem, jo jāskatās, kurš no tiem vislabāk atbildīs biznesa plāniem, intervijā LNT raidījumam 900 sekundes uzsvēra Gauss.
Mēs interesētos par vietējo reģionu, mums ir labas pozīcijas šajā reģionā, bet nenoraidīsim investorus no tālākiem reģioniem. Pārmaiņas notiek visā pasaulē šajā nozarē, mums jābūt atvērtiem visiem investoriem, taču nevajadzētu ar tiem steigties, sākotnēji jāstabilizē uzņēmējdarbība, tā Gauss.
Valstij nevajadzētu būt vairākuma akcionāram, bet jāsaglabā akcijas ilgtermiņā, lai kontrolētu lietas uzņēmumā. Daudzas lietas var izdarīt vienkāršāk, ja ir privātais akcionārs. Gribētu lai valstij būtu mazāk par 50% akciju, atzina lidsabiedrības vadītājs.
Viņaprāt, valdības lēmums palielināt kapitālu noskaidroja situāciju lielā mērā, naudu tērēsim neapmaksāto rēķinu apmaksai, pārējo pataupīsim.
Ar lidostām nav tik daudz problēmu, svarīgāks jautājums ir līzinguzņēmumi, kam jāatmaksā līzings. Lidostas neļauj veidot pārāk lielus parādus, jo pretējā gadījumā nepieņem mūsu pakalpojumus.
Šī brīža situācija airBaltic ir ļoti laba, pēc papildus līdzekļiem situācija ir stabilizējusies. Mēs esam izstrādājuši plānu, detaļās tas būs gatavs februārī vai martā – gribam palielināt ieņēmumus visās jomās, samazināt izdevumus. Stratēģija paredz samazināt lidmašīnu skaitu samazināt no 34 uz 24, kas nenozīmē, ka samazināsim pasažieru skaitu. Mēģināsim saglabāt vasaras lidojumus iepriekšējā maršrutā, izteicās Gauss.
Būs jāatsakās no maršruta uz Dubaiju, kur ciešam lielus zaudējumus, taču maksimāli centīsimies saglabāt arī tos maršrutus, kur ir zaudējumi, jo līdzekļi iepriekš tur ir ieguldīti, piebilstot, ka neplāno samazināt darbinieku skaitu, jo cilvēki jau atlaisti iepriekšējos mēnešos, atklāja aviokompānijas vadītājs.
Daudz kas mainīsies uz labu, jo esam stabilizējušies, bet mēs gribam atjaunot uzticību pasažieru acīs, uzsvēra Gauss.
Vaicāts vai ir ticies ar Vladimiru Antonovu, jaunais lidsabiedrības vadītājs atbildēja noliedzoši.
Lūgts vērtēt lidostas plānus ieviest drošības maksu , Gauss sacīja, ka nav priecīgs par šādu izmaksu palielinājumu, taču lidostai nepieciešami līdzekļi jauna skrejceļa būvēšanai, citiem plāniem. Viņaprāt, Ryanair nesamazinās lidojumu skaitu, tas bija tikai skaļš gājiens.
Kas attiecas uz zemo izmaksu lidsabiedrību, tās pievilcība ir zemās cenas, bet mēs tādi neesam un nebūsim arī nākotnē. Daudz darīts, lai mazāk koncentrētos uz biznesa pasažieriem, bet mēs turpmāk centīsimies vairāk orientēties uz šādiem klientiem, tā Gauss. Viņš uzsvēris, ka tuvāko desmit gadu laikā plānots palielināt dubultā pasažieru skaitu Rīgas lidostā, taču tam nepieciešams attīstīt infrastruktūru.
Mēs saglabāsim pozīcijas ziemeļaustrumu reģionā, agrāk bija labi rādītāji, un nekas nevar apstādināt mūsu attīstību, par uzņēmuma darbības nākotnes plāniem sacīja Gauss.
Ref: 102.000.102.521