Starptautiskais interneta izpētes uzņēmums Gemius publicējis savdabīgus Latvijas interneta vietņu reitingus, balstoties uz to auditorijas sociāli demogrāfiskajiem rādītājiem.
Topā iekļuvis arī portāls BNN.LV. Tā, piemēram, topā, kura kritērijs «Iepirkšanās internetā – vairākas reizes gadā», BNN ar 62,32% ierindojas pirmajā vietā, apsteidzot 7guru.lv (61,64%) un klubs.lv (59,86%).
Pirmā vieta portālam BNN ir arī topā ar kritēriju – «Nodarbošanās – speciālists / biroja darbinieks». Šādu amatu norādījuši 49,92% portāla lietotāju. Otrajā vietā šajā kategorijā ir juristavards.lv (44,90%), bet trešajā – portalslv.lv (41,94%).
Savukārt pēc kritērija «Dzīvesvieta – Rīga», ar 62,77% BNN ir trešajā vietā, aiz tādiem portāliem kā chas_daily.com (65,36%) un politika.lv (62,99%).
Reitingi veidoti par gemiusAudience pētījumā iekļauto portālu auditorijas sadalījumu interneta vietnēs pēc tādiem kritērijiem kā dzimums, nodarbošanās, valoda ģimenē, iepirkšanās internetā un citiem. Topā redzamas tās interneta vietnes, kuras proporcionāli visvairāk pulcē noteiktā kritērija pārstāvjus.
Ideja šādu reitingu izveidei radusies ar mērķi izcelt vidējās un mazās interneta vietnes, kuras pulcē specifisku auditoriju pēc kāda noteikta kritērija. Tā kā populārākie interneta vietņu salīdzināšanas rādītāji visbiežāk ir lapaspušu skatījumu skaits (page views), reālo lietotāju skaits (real users) un auditorijas sasniedzamības rādītājs (reach), nereti vidējiem un mazajiem portāliem šādu reitingu augšgalā nokļūt ir grūti. Taču ir virkne citu kritēriju, kas ļauj dažādas interneta vietnes ierindot reitingu priekšgalā.
Piemēram, izpētot auditorijas sadalījumu pēc dzimuma dažādos portālos, procentuāli vislielākā sieviešu auditorija ir portālos mansmazais.lv – sieviešu skaits šajā portālā veido 76,03 procentus. Tam seko ievasmaja.lv ar 74,28 procentu lielu sieviešu auditoriju, figuura.lv ar 73,00 procentiem, neslimo.lv – 68,99 procentiem un intelligent.lv ar 68,83 procentiem sieviešu no kopējās auditorijas. Savukārt izteikta vīriešu auditorija pulcējas tādos portālos kā bildites.lv – šī portāla auditorija pārsvarā ir vīrieši, kas veido 73,92 procentus no portāla kopējā portāla apmeklētāju skaita. Tam seko portāls gribu.lv ar 71,48 procentu lielu vīriešu auditoriju, sportaavize.lv ar 71,36 procentiem, parsportu.lv – 66,36 procenti un jauniauto.lv – 64,80 procenti.
Proporcionāli portāla apmeklētāju skaitam, 96,72 procenti interneta vietnes klubs.lv apmeklētāju ģimenē runā latviešu valodā. Tam seko portāls tukums24.lv ar 96,23 procentus lielu latviski runājošo auditoriju, ieva.lv – 94,28 procenti, smsbriviba.lv – 92,41 procents un postfactum.lv – 91,77 procenti latviski runājošo. Savukārt proporcionāli portālu auditorijas sadalījumam visvairāk tādu lietotāju, kas ģimenē runā krievu valodā, pulcējas tādos portālos kā berni.lv – 85,83 procenti, chas_daily.com – 85,34 procenti, nasha.lv – 83,95 procenti un lifenews.lv – 81,77 procenti no visas portāla auditorijas.
Tāpat Gemius arī izpētījis, kuros portālos pulcējas kāda konkrēta mobilā operatora pakalpojumu lietotāji. Atklājās, ka mobilo sakaru operatora LMT cienītāji proporcionāli vairāk atrodami tādās interneta vietnēs kā klubs.lv – 75,25 procenti, ziemellatvija.lv – 72,39 procenti, sportaavize.lv 67,65 procenti, dzirkstele.lv 66,60 procenti un jauniauto.lv 66,04 procenti no kopējās portāla auditorijas. Savukārt Tele2 piekritēji proporcionāli vairāk atrodami portālos novaja.lv – 65,63 procenti, gorod.lv – 65,33 procenti, nasha.lv – 64,67 procenti, telegraf.lv – 63,24 procenti , novonews.lv – 62,51 procents no visas portāla auditorijas.
Izpētīts arī, ka biroja darbinieki, vidējo un augstāko līmeņu vadītāji biežāk kā citu profesiju pārstāvji sastopami tādos portālos kā likumi.lv, portalslv.lv un 7guru.lv, savukārt studenti proporcionāli vairāk iecienījuši tādas vietnes kā europeanhitradio.com, tv6.lv un bildites.lv. Savukārt automašīnu īpašnieku īpatsvars vislielākais ir portālos manapolise.lv un jauniauto.lv. Ar pilnu statistiku iespējams iepazīties interneta izpētes uzņēmuma Gemius mājaslapas sadaļā pārskati un prezentācijas.
Lielo portālu neesamība šajos topos izskaidrojama ar to, ka šo portālu auditorija bieži vien aptver plašu sabiedrības daļu, tāpēc arī procentuālais sadalījums dažādās interneta lietotāju kategorijās ir samērā vienmērīgs. Savukārt šī pētījuma topā biežāk ir sastopamas pēc auditorijas apmēra vidējas vai mazas interneta vietnes, kas pulcē kādu konkrētu sabiedrības nišu. Tieši šajās interneta vietnēs bieži vien spilgtāk nekā lielajos portālos izpaužas dažādi auditoriju raksturojoši kritēriji, kas mazāk ir izteikti lielajos portālos.
Nu tādi biznesīgi Rīdzinieki esat!