Lai arī «vairs nekrītam tajā bedrē tikpat strauji kā pagājušajā gadā», Latvija vēl nav atguvusies no krīzes, uzskata latviešu biznesa pirmsācējs, Gerkens&Co līdzīpašnieks Raimonds Gerkens.
Ja par nacionālo biznesu uzskata «sīkbodniecību», apkalpojošo sfēru un amatniecību, tad tam ir nākotne, savukārt lielražošana kā nacionālais biznesa nebūs, norāda lieltirgotājs R. Gerkens.
Šobrīd Latvijā palikuši 40 Gerkens&Co veikali, tā kā nesen uzņēmējam nācies slēgt veikalu Brīvības ielā, Rīgā, ziņo laikraksts Neatkarīgā Rīta Avīze.
Augšupejošas tendences uzņēmējs pagaidām nesaskata: «Es spriežu pēc tā, cik ir nopirkts, kāda ir pirkšanas intensitāte un tamlīdzīgi – man ar veikaliem taču ir noklāta visa Latvija, es jūtu, kas notiek. Bet pircējs pats ir mainījies. Kādreiz gandrīz visiem bija vienalga, ko vilkt mugurā, ka tik spīdīgs un ka tik ārzemju birka,» vērtē R. Gerkens.
«Cilvēkiem ir psiholoģiski grūti pārslēgties no treknajiem gadiem uz liesajiem. Esmu pazeminājis algas saviem darbiniekiem, esmu arī atlaidis cilvēkus. Kādreiz strādāja ap piecsimt cilvēku, tagad – ap divsimt. Veikalus pārāk daudz neesmu slēdzis ciet. Tagad Brīvības ielā slēdzu: kaut arī šis veikals man ļoti patika interjera dēļ, tā nācās izdarīt, lai es nekonkurētu pats ar sevi, jo netālu, piemēram, ir mans Bērnu pasaules veikals,» sacījis lieltirgotājs, norādot, ka arī šogad viņa veikaliem būs zaudējumi.
«Pircēji patērē mazāk: kurpes, kurās cilvēks staigāja vienu sezonu, viņš tagad nēsā divas vai pat trīs sezonas. Taču cilvēkiem piemīt patēriņa sindroms: viņiem patīk iepirkties. Tikai līmeņi ir dažādi: viens līmenis iepērkas Harrodā, otrs – Milānā un Parīzē, trešais – pie Gerkena. Vēlmes ir vienādas, dažādas ir tikai iespējas,» sacīja R. Gerkens.
Tikai līmeņi ir dažādi: viens līmenis iepērkas Harrodā, otrs – Milānā un Parīzē, trešais – pie Gerkena. Latvieši laikam skaitās pie šiem trešajiem… :/