Google ievērojami uzlabojis savus rādītājus labāko pasaules zīmolu reitingā, zīmola vērtība gada laikā pieaugusi par 36%, sasniedzot 43.5 miljardus ASV dolāru (23.5 miljardus latu), informē UK News Reporter.
Google zīmols salīdzinājumā ar pagājušo gada septīto vietu topā ieguvis ceturto, kas ir lielākais kāpums šogad. Dati norāda, ka Google arvien vairāk tuvinās Microsoft zīmolam, kas kā pagājušajā tā arī šajā gadā atrodas trešajā vietā. Pirmās divas vietas līdzīgi kā pērn ieguva Coca-cola un IBM, zīmola vērtībai sasniedzot attiecīgi 70.4 un 64.7 miljardus ASV dolāru (38.114 un 35.017 miljardus latu).
Starp citiem uzvarētājiem ir tādas kompānijas kā HP, kas pirmo reizi iekļuva desmit labāko zīmolu vidū, Intel, kas pakāpās no devītās uz septīto vietu, kā arī Disney, kas nokļuva par vienu pozīciju augstāk nekā pērn, iegūstot devīto vietu.
Savu pozīciju zaudējis General Electric, par vienu pozīciju nokrītot uz piekto vietu, tāpat arī Nokia no piektās vietas noslīdējis uz astoto un Toyota no astotās uz vienpadsmito.
Zīmolu reitingu veidojusi kompānija Interband, kas izmanto īpašu metodi, analizējot zīmola ietekmi un peļņu.
«2010. gads bija sākums garam ceļam uz ekonomikas atlabšanu,» bilst Interband vadītājs Jezs Framptons (Jez Frampton). Viņš min – no šā brīža klientu atsauksmēm sociālajos medijos var secināt, ka zīmoli piedzīvoja lielas pārmaiņas, lai pierādītu to atbilstību un vērtību tirgū.
Pasaulē vērtīgāko zīmolu TOP 10:
1. Coca-Cola – 70.45 mljrd. ASV dolāru (+2%);
2. IBM – 64.73 mljrd. ASV dolāru (+7%);
3. Microsoft – 60.90 mljrd. ASV dolāru (+7%);
4. Google – 43.56 mljrd. ASV dolāru (+36%);
5. GE – 42.81 mljrd. ASV dolāru (-10%);
6. McDonald’s – 33.58 mljrd. ASV dolāru (+4%);
7. Intel – 32.02 mljrd. ASV dolāru (+4%);
8. Nokia – 29.50 mljrd. ASV dolāru (-15%);
9. Disney – 28.73 mljrd. ASV dolāru (+1%);
10. HP – 26.87 mljrd. ASV dolāru (+12%).