Francijas žurnālisti uzsākuši sadarbību ar interneta uzņēmumiem Facebook un Google, lai kopīgi izveidotu pakalpojumu maldinošu ziņu identificēšanai.
BBC vēsta, ka kopprojektā CrossCheck iesaistīsies septiņpadsmit Francijas ziņu dienesti, tostarp laikraksts Le Monde un ziņu aģentūra Agence France-Presse. Uzņēmumi koncentrēsies uz ziņām, kas saistītas ar pavasarī gaidāmajām Francijas prezidenta vēlēšanām.
Projekta deklarētais mērķis ir palīdzēt franču vēlētājiem «noorientēties, kādam saturam un kādiem avotiem internetā var ticēt» un tas sniegs iespēju lietotājiem identificēt un atzīmēt konkrētas ziņas kā «īstas», «satīru» vai «maldinošas».
Līdzīgu sadarbību ar sociālo tīklu Facebook, kur ziņu saturu pašlaik uzņem būtiska daļa aktīvo interneta lietotāju, uzsākušas arī Vācija un Amerikas Savienotās Valstis.
Ref: 111.111.103.4678