Facebook iegrožo politiskās reklāmas pirms EP vēlēšanām

Facebook noteicis stingrākas prasības politiskās reklāmas izvietošanai sociālajā tīklā, prasot reklāmdevējiem norādīt pārbaudāmu kontaktinformāciju. Šis ir mēģinājums palielināt politiskās reklāmas caurskatāmību interneta vidē, tuvojoties Eiropas Parlamenta vēlēšanām.

Kā raksta britu ziņu portāls The Guardian, jaunie ierobežojumi stājas spēkā piektdien, 29.martā.

Amerikāņu interneta lieluzņēmums norādījis, ka ierobežojumi attieksies uz politiska rakstura reklāmu, kas gan Facebook reklāmas noteikumos katrai valstij ir definēta citādi. Reklāmdevējiem tiks prasīt pierādīt, ka tie tiešām dzīvo valstī, kuras sociālā tīkla lietotājus tas norādījis, ka reklāmas mērķauditoriju.

Papildu prasība ir arī uzglabāt visas reklāmas publiskā datubāzē, kur tās kopā ar reklāmas mērķauditorijas, skatījumu un finansējuma informāciju būtu pieejamas vēl septiņus gadus.

Facebook politiskās reklāmas izvietotājiem prasīs arī uzrādīt finansējuma avotu un tālruņa numuru vai e-pasta adresi, pa kuru interesenti var uzzināt vairāk par naudas devēju.

Sociālais tīkls gan iepriekš saņēmis kritiku par tā finansējuma avota norādīšanas kārtību, jo reklāmdevēji līdz šim ir varējusi izpildīt šo prasību, norādot, ko vien paši vēlas. Šī iemesla dēļ prasība ir papildināta arī ar pārbaudāmas kontaktinformācijas aspektu.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas