Škoda Vagonka apšauba Talgo atbilstību elektrovilcienu iepirkumam

Uzņēmuma Škoda Vagonka biznesa attīstības direktors Romāns Sorkins

Škoda Vagonka apšauba Talgo atbildību AS Pasažieru vilciena rīkotajiem elektrovilcienu iepirkumam, norādot, ka konkurents nav saražojis nevienu piepilsētas elektrovilcienu, informē Škoda Vagonka biznesa attīstības direktors Romāns Sorkins.

Šī fakta dēļ neesot jāņem vērā Talgo spriedumi par elektroenerģijas patēriņu un ir jāapšauba uzņēmuma kvalifikācija iepirkumam, norāda Sorkins.

Škoda Vagonka atgādina, ka iepirkumā ietverta prasība, ka kandidātiem pēdējo piecu gadu laikā līdz pieteikumu iesniegšanas brīdim ir jābūt nodevušiem ekspluatācijā vismaz desmit piepilsētas pasažieru elektrovilcienus, kuri atbilst nolikumā minētajām tehniskajām prasībām.

Škoda Vagonka aicina AS Pasažieru vilciens pieprasīt no visiem elektrovilcienu iepirkuma konkursa dalībniekiem, to skaitā arī no Talgo, informāciju pa konkrētiem vilcienu modeļiem, kuri atbilst konkursa noteikumiem un šobrīd ir ekspluatācijā, un attiecīgajiem tirgiem, kuros šie vilcienu modeļi tiek izmantoti.

Škoda Vagonka norāda, ka līdzīgi gadījumi Eiropas Savienībā vilcienu iepirkumos ir bijuši. Piemēram, pagājušajā gadā notikušajā Varšavas metro vilcienu piegādes konkursā viens no pretendentiem – vācu kompānija Siemens – pati nopublicēja šādu informāciju.

«Mēs esam viens no lielākajiem vilcienu elektroaprīkojuma ražotājiem pasaulē ar nopietnu pieredzi; mūsu aprīkojumu izmanto Bombardier, General Electric, Caterpillar, Hyundai Rotem un citi ražotāji. Škoda Vagonka ražotie piepilsētas elektrovilcieni jau šobrīd tiek ekspluatēti virknē Eiropas valstu, un tādējādi iepirkumu komisijai būtu iespējas realitātē pārliecināties par esošu vilcienu ekspluatācijas izdevumiem. Mums ir ilglaicīga pieredze gan, uzturot un ekspluatējot Škoda Panter vilcienus, kuri piedāvāti Latvijas tirgum, gan arī divstāvu elektrovilcienus un daudzus citus produktus. Atšķirībā no Talgo pieredzes Škoda Vagonka vienmēr ir izmantojusi pašu izstrādātus un ražotus elektriskos dzinējus un vilces sistēmas,» piebilst Sorkins.

Tāpat Škoda Vagonka izsaka gandarījumu par KNAB uzsākto iepirkumu dokumentu izpētes procesu.

«Tā kā iepirkumu komisija ne tikai atļāva kvalificēties pretendentam, kurš, mūsuprāt, nolikumam pēc būtības neatbilst, bet, arī ļāva veikt būtiskas izmaiņas piedāvājumā pēc tā iesniegšanas, mainot piedāvāto vilcienu vagonu skaitu, kā arī sākotnēji voluntāri mainīja Škoda Vagonka piedāvājuma parametrus, kas sākotnēji mainīja konkursa uzvarētāju. Škoda Vagonka uzskata, ka komisija ar šādu rīcību, iespējams, ir izrādījusi nevienlīdzīgu attieksmi pret visiem konkursa dalībniekiem un īpašu labvēlību pret vienu no pretendentiem – Talgo,» uzsver Sorkins.

Škoda Vagonka norāda, ka Škoda Vagonka un Škoda Electric ir dažādi uzņēmumi, un Škoda Vagonka nekad nav bijis darījuma attiecībās ar Rīgas pašvaldību vai tās uzņēmumiem.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas