Talgo Administratīvajā tiesā pārsūdz IUB lēmumu elektrovilcienu iepirkumā

Vilcienu ražotājs Talgo pārsūdzējis Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumu par elektrovilcienu iepirkuma pārvērtēšanu, uzskatot, ka IUB ir pieļāvis būtiskas un rupjas kļūdas, izdarījis aplamus secinājumus, kā rezultātā pieņēmis prettiesisku lēmumu, informē Talgo pārstāvji.

«IUB lēmumā ir konstatējams tiešs vienlīdzīgas attieksmes pārkāpums, jo IUB pēc būtības ir noteicis, ka Pasažieru vilcienam atkārtoti jāizvērtē pretendentu piedāvājumi un jāizvēlas tieši Škoda Vagonka piedāvājums. Šāds lēmums ir prettiesisks, ierobežo konkurenci un ir vērsts pret sabiedrības interesēm publiskajā iepirkumā saņemt objektīvi labāko un saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu,» komentē Talgo pārstāvji.

Uzņēmums norāda, ka IUB savā lēmumā ir noteicis jaunus energoefektivitātes patēriņa vērtēšanas kritērijus (iekļaujot rekuperāciju), kas Pasažieru vilcienam jāņem vērā, vērtējot iepirkuma dalībnieku piedāvājumus. Šādi kritēriji iepriekš nebija paredzēti iepirkuma noteikumos, un atbilstoši neviens no iepirkuma dalībniekiem šos kritērijus nebija iekļāvis savā piedāvājumā. Izņēmums bija Škoda Vagonka, kas vienīgie iesniedza trīs dažādus elektroenerģijas patēriņa rādītājus, tajā skaitā elektroenerģijas patēriņa rādītāju, kas atbilst IUB jaunizvirzītajiem nosacījumiem, aizrāda Talgo.

Pasažieru vilciens pirms IUB lēmuma pieņemšanas šādu kritēriju vērtēšanu neveica nevienā no kandidātu iesniegtajiem piedāvājumiem, jo iepriekš jau bija uzsvēris, ka tieši šie kritēriji netiks vērtēti un tāpēc nav nepieciešams tos iekļaut piedāvājumā. Tādējādi IUB ir nostādījis nevienlīdzīgā situācijā visus pārējos iepirkuma dalībniekus, kuriem šāds elektroenerģijas patēriņa rādītājs saskaņā ar sarunu procedūras nolikumu netika ņemts vērā un vērtēts, atzīmē Talgo pārstāvji.

BNN jau ziņoja, ka par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti – Talgo, Šveices kompānijas Stadler Polijas meitasuzņēmums, Spānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) un Škoda Vagonka. Pasažieru vilciens par uzvarētāju elektrovilcienu iegādes iepirkumā atzina Talgo, kura piedāvātā līgumcena bija 225 303 262 eiro. Taču divi iepirkuma dalībnieki – Škoda Vagonka un CAF iesniedza IUB sūdzības par sarunu procedūru.

IUB aizliedza Pasažieru vilcienam slēgt līgumu ar Talgo par elektrovilcienu piegādi. IUB lēmums paredzēja aizliegt Pasažieru vilcienam slēgt iepirkuma līgumu ar sarunu procedūrā Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība noteikto uzvarētāju un atcelt iepirkuma komisijas lēmumu par rezultātiem.

Pasažieru vilcienam tika uzdots novērst iesniegumu izskatīšanas komisijas konstatētos pārkāpumus, atkārtoti izvērtējot sarunu procedūrā iesniegtos piedāvājumus, un atbilstoši Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumam pieņemt lēmumu, nosūtot paziņojumu IUB un visiem pretendentiem, vienlaicīgi nosūtīt IUB visu informāciju attiecībā uz lēmuma pieņemšanu un komisijas konstatēto pārkāpumu novēršanu.

Šis ir Latvijas trešais mēģinājums nopirkt jaunus vilcienus. Pirmajā iepirkumā piedalījās CAF un Stadler, par uzvarētāju tika pasludināts CAF, taču Stadler ierosinātās tiesvedības rezultātā konkursa rezultāts tika atcelts. Otrajā iepirkumā piedalījās Hyundai Rotem un Stadler. Labākās cenas piedāvājumu iesniedza Hyundai, taču tika izslēgts no konkursa tehnisku iemeslu dēļ, savukārt toreizējais satiksmes ministrs Anrijs Matīss (S) paziņoja, ka vilcienu iegādei no Stadler nav finansējuma, un Pasažieru vilciens līgumu nenoslēdza.

Pasažieru vilciens ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no Latvijas dzelzceļa veiktajām funkcijām. Iepriekš Pasažieru vilciens 100% bija Latvijas dzelzceļa meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas