Latvijas alus darītava Valmiermuižas alus pērn aizvadījusi ražīgu gadu, sasniedzot maksimālo brūvēšanas apjomu un 5,36 miljonus eiro apgrozījumu, kā arī audzējot pārdotā alus apjomu par 7%, informē uzņēmuma pārstāve Agnese Ruberte.
2018. gadā pārdoti 2 254 150 litri Valmiermuižas alus. Lejamā alus pārdošanas apjoms audzis par 15%. Augoša interese par Latvijas amatu alus darītavām un to brūvējumiem ir ārvalstu viesiem, stāsta Ruberte.
Interese par Valmiermuižas alu aizvien palielinās arī ārpus mūsu valsts robežām – 5% no izbrūvētā alus pērn pārdoti eksporta tirgū – Igaunijā, Lietuvā, Somijā, Zviedrijā, Dānijā un Īrijā. Tuvāko divu gadu laikā eksporta apjomu plānots palielināt līdz 10% no izbrūvēt apjoma, galvenokārt orientējoties uz Baltijas jūras reģiona valstu un Skandināvijas tirgu, jo Latvijā darītā amata alus kvalitātei tur ir augošs cienītāju loks, stāsta uzņēmuma pārstāve
«Pateicoties pašmāju un ārvalstu alus baudītāju pieprasījumam, Valmiermuižas alus pērn no februāra līdz novembrim brūvēja ar savu maksimālo jaudu. Valmiermuižā alus brūvēšanas apjomu neplānojam palielināt, tā vietā radīsim vēl bagātīgāku alus garšu klāstu, paliekot uzticīgi kvalitātei un misijai – attīstīt alus baudīšanas kultūru Latvijā un kļūt par atpazīstamu un atzītu Baltijas jūras reģiona amata alu. Valmiermuižas alus garšu eksportam mūs nemitīgi mudina arī tautieši ārvalstīs, kuri vēlas baudīt pašmāju alu un lepoties ar to pasaulē,» saka Valmiermuižas alus darītavas saimnieks Aigars Ruņģis.
Pērn pieprasījums pēc Valmiermuižas seno iesalu alus garšām audzis četras reizes, kopumā pārdoti 70 583 litri Valmiermuižas tumšā dūmalus un Valmiermuižas klona alus.
Jauna tendence ir mazā tilpuma jeb 0,33 litru pudeļu popularitātes pieaugums. 2018.gadā pieprasījums pēc tām Valmiermuižai audzis par 77%, sasniedzot 120 109 litrus. Mazā tilpuma pieprasījums veido jau 7% no kopējā Valmiermuižas alus pudelēs pārdošanas apjoma. Ruņģis to skaidro ar alus baudīšanas kultūras attīstību un interesi par garšas daudzveidības iepazīšanu, tuvāko trīs gadu laikā plānojot dubultot 0,33 litru pudeļu pārdošanu.
Pērn par 34% pieaudzis pieprasījums pēc Valmiermuižas degalus, ar ko alus baudītājus pārsteidz Latvijas restorāni un ko ārvalstu viesi kā gardu dāvanu pārved mājās – tas iemantojis augošu popularitāti lidostas Rīga veikalos, informē uzņēmuma pārstāvji.
Tāpat Valmiermuižas alus 2018. gadā uzsāka arī Vidzemes mazo darītāju Tālavas sidra un Zilver vīnu piegādi.
Valmiermuižas alus alus darītava izveidota 2009.gada pavasarī. 100% Valmiermuižas alus darītavas kapitāldaļu pieder SIA Valmiermuižas ieguldījumu fonds, kas dibināts ar nolūku attīstīt zīmolu Valmiermuiža ilgtermiņā, popularizēt Valmiermuižu kā gardēžu tūrisma ceļa mērķi un sekmēt Valmiermuižas alus eksportu. 60% fonda daļu pieder alus darītavas saimniekam Aigaram Ruņģim, 24% Austrijas ieguldījumu fondam Industrieliegenschaftenvervaltungs AG (ILAG) un 16% Vācijas uzņēmumam Thinkflink GmbH.