Igaunijas nacionālā aviokompānija Nordic Aviation Group (Nordica) uzskata, ka Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic lēmums iegādāties līdz 60 jaunām lidmašīnām Bombardier CS300 var liecināt par to, ka airBaltic ieiet lielo zemo cenu aviokompāniju tirgū, un tas dotu Nordica iespēju nostiprināt pozīcijas reģionālo lidojumu tirgū.
Lidmašīnu skaits ir pārāk liels Baltijas reģionam, lai šādas investīcijas atmaksātos.
Nordic Aviation Group valdes priekšsēdētājs Jāns Tamms ziņu aģentūrai BNS teica, ka airBaltic izvēle par labu CS300 un lidmašīnu skaits, ko Latvijas aviokompānija plāno iegādāties, liecina, ka airBaltic gatavojas ieiet liela mēroga pasažieru pārvadājumu tirgū, kurā jau darbojas tādas zemo cenu lidsabiedrības kā Norwegian, Ryanair, Wizzair, easyJet un citas.
«Tas noteikti nebūs viegli, bet es vēlu viņiem panākumus,» norāda Tamms.
«Ja mēs lūkojamies uz Nordica šajā kontekstā, mums šīs ir labas ziņas un labs pavērsiens, jo mūsu konkurents reģionā no šī brīža koncentrējas uz tirgus sektoru, kas ir atšķirīgs no mūsu, un tas dos mums iespēju kļūt vēl spēcīgākiem mūsu biznesa jomā – reģionālo maršrutu apkalpošanā. Būtu ļoti labi, ja Baltijas valstu reģionā strādātu viena spēcīga zemo cenu aviokompānija un viena spēcīga kompānija, kas piedāvā reģionālos lidojumus,» komentē Tamms.
«Mani kā aviokompānijas vadītāju vairāk interesē, kādam biznesam ir paredzētas šīs lidmašīnas,» teic Nordica valdes priekšsēdētājs. «Ir acīmredzami, ka tāds lidmašīnu skaits ir pārāk liels Baltijas reģionam. Šeit dzīvo pārāk maz cilvēku, lai šādas investīcijas atmaksātos,» piebilda Tamms.
Kā ziņots, airBaltic pirmdien, 29.maijā, parakstīja līgumu ar lidmašīnu ražotāju Bombardier Commercial Aircraft par kopumā 60 jaunu lidmašīnu Bombardier CS300 iegādi. Puses ir noslēgušas pirkuma līgumu par 30 CS300 lidmašīnu iegādi un saglabā iespēju pasūtīt vēl 30 tā paša tipa lidaparātus. Šis pasūtījums papildinās jau esošo 20 CS300 lidmašīnu pasūtījumu un veidos jaunā airBaltic biznesa plāna Destination 2025 pamatu, turpinot pašreizējo lidsabiedrības biznesa plānu Horizon 2021.
Jauno lidmašīnu piegādes ir paredzēts sākt 2019.gada ceturtajā ceturksnī.
airBaltic flotē ir 31 lidmašīna, no kurām astoņas ir Bombardier CS300, 11 Boeing 737 un 12 Bombardier Q400 NextGen.
Tāpat jau vēstīts, ka airBaltic koncerna kopējie ieņēmumi pagājušajā gadā bija 353,639 miljonu eiro apmērā, kas ir par 19,6% vairāk nekā 2016.gadā, savukārt koncerna peļņa pieauga vairākkārt, sasniedzot 4,703 miljonus eiro.
airBaltic nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz vairāk nekā 70 galamērķiem, piedāvājot savienojumus uz galamērķiem lidsabiedrības maršrutu tīklā Skandināvijā, Eiropā, Krievijā, NVS un Tuvajos Austrumos. airBaltic piedāvā tiešos lidojumus arī no Tallinas un Viļņas.
Latvijas valstij pieder 80,05% airBaltic akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam Aircraft Leasing 1 – gandrīz 20% akciju.
Pēc Eiropas Komisijas (EK) 2015.gada novembrī paziņotā lēmuma, ka Igaunijas iepriekšējai nacionālajai aviokompānijai Estonian Air ir jāatmaksā valstij tās sniegtā palīdzība 85 miljonu eiro apmērā, jo šī palīdzība neatbilst Eiropas Savienības noteikumiem, Estonian Air tika nolemts likvidēt un tāpēc tā pārtrauca reisus. Gatavojoties šādam EK lēmumam, Igaunijas valdība 2015.gada 25.septembrī nodibināja jaunu nacionālo aviokompāniju Nordic Aviation Group, kas strādā ar zīmolu Nordica. Tā sāka veikt reisus no Tallinas lidostas 2015.gada 8.novembrī.
Domāju , ka igaunija un Lietuva neatgriezeniski un neglābjami zaudēs savas pozicijas aviopārvadājumu tirgū!