Vairāki ārvalstu uzņēmumi mazajā Igaunijas tirgū ir sasnieguši tik dominējošu stāvokli, ka tie var izturēties augstprātīgi pret patērētājiem, norādījis igauņu uzņēmējs un izdevējs Hanss H. Luiks (Hans H. Luik), vēsta Igaunijas sabiedriskais medijs ERR.
Trešdienas, 22.jūlija, rītā intervijā radio kanālam Vikerraadio uzņēmējs vērtējis: «Domāju, ka brīvība un demokrātija nenozīmē tikai vārda brīvību. Kad nepastāv tirgus brīvība, cilvēki uzzina caur saviem makiem, ka mums ir province un mēs sevi neaizsargājam. Brīvais tirgus kas tāds, kur nevar būt šī austrumu fenomena, ko mēs redzam Krievijā, Baltkrievijā vai Turcijā, kur līderis dara, ko vēlas, un tautai tas ir vienkārši jāpieņem.
Tirgus ir pastāvīgi jāgrūsta.»
Igaunijā dominējošā tirgus stāvoklī ir nonākuši telekomunikāciju uzņēmumi, bankas un ūdens apgādes uzņēmumi, novērojis Luiks.
«Telekomunikāciju uzņēmums Telia ir skaidrs piemērs, kur uzņēmums ir sasniedzis lielisku pozīciju, tādēļ tam vairs nav vajadzīgs nevienam panākt pretī ar bezvadu interneta ātrumu vai televīzijas kanālu komplektiem.
Es arī uztraucos par to, ka mūsu KP atļāvusi Krievijas “Amber Beverage Group” iegūt izšķirošu ietekmi pār Lido.