Par teju miljonu pārbūvēs Liepājas ostas dzelzceļa pārmiju un izbūvēs sliežu ceļu

Ilustratīvs foto

Sākot Liepājas ostas dzelzceļa infrastruktūras pilnveidošanu, projekta pirmajā posmā plānots pārbūvēt dzelzceļa pārmiju un izbūvēt jaunu sliežu ceļu. Šie darbi izmaksās 978 299 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN), informē Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldē.

Jāatzīmē, ka Liepājas ostas Rietumu parka dzelzceļa izbūve izmaksās 668 390 eiro, bet dzelzceļa pārmijas pārbūve Sliežu ielā – 309 908 eiro bez PVN. Būvdarbus veiks SIA ražošanas komercfirma Transceltnieks. Darbus plānots paveikt jau šogad.

Kā uzsvēris Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš, pārmijas pārbūve un papildu dzelzceļa sliežu ceļa izbūve ir nepieciešami un plānoti darbi, ko Liepājas SEZ pārvalde īstenos Eiropas Savienības Kohēzijas fonda projektā Liepājas ostas sauszemes pievadceļu attīstība.

Būtiski minēt, ka dzelzceļa infrastruktūras pilnveidošanu un attīstību plānots īstenot pakāpeniski līdz 2019.gadam.

Kopējais projekts paredz vēl viena dzelzceļa Rietumu parka savienojuma izveidi ar Liepājas staciju. Tiks izbūvēts sliežu ceļš paralēli jau esošajam, tāpat tiks izbūvēts jauns sliežu ceļš Rietumu parkā un veikta esošo sliežu ceļu pārmiju pārbūve pie iebraukšanas ostas teritorijā.

Pārvaldē vēsta arī to, ka no jauna plānots izbūvēt sliežu ceļus 1815 metru garumā, bet pārbūvēti tiks 817 metri dzelzceļa. Sliežu ceļu pieslēgumiem paredzētas desmit jaunas pārmijas. Dzelzceļa posmā paredzētas divas mazas pārbrauktuves un viena liela pārbrauktuve ar luksoforiem un automatizēto barjeru. Kopējās plānotās projekta izmaksas ir 6,3 miljoni eiro.

Jāmin arī tas, ka pēdējā laikā eksperti ar bažām izteikušies par tranzīta nākotni Latvijā. «Dzelzceļa kravu apjoma lejupslīde ir smaga,» tā sacīja Biedrības Baltijas asociācija Transports un loģistika (BATL) prezidente Inga Antāne.

Vienlaikus viņa uzsvērusi, ka ir jāizlīdzina tarifs uz visām trim ostām, kā arī mums ir jāmodernizē dzelzceļš, tā, lai mēs varētu, piemēram, Ventspils virzienā vilkt garākus vagonus, bet šie lēmumi nav pieņemti.»

Tāpat Antāne min, ka VAS Latvijas dzelzceļa darbība ir jāpadara efektīva, lai mēs spētu konkurēt ar citām valstīm. Ir jāpārskata investīciju programma, vienotais tranzīta un loģistikas piedāvājums. «Pie šāda kravu apjoma, kas samazinās, mēs nevaram atļauties dzelzceļa elektrifikāciju,» BNN iepriekš vēstīja Antānes sacīto.

Ref: 225.000.103.1634

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas