Juglas vecais dzelzceļa tilts arī gaida rekonstrukciju; foto liecības

Jau ziņots, ka 4.marta pēcpusdienā sabrukušas Vanšu tilta kāpnes un tām klāt esošās metāla konstrukcijas, kas no Vanšu tilta ved lejā uz 11.novembra krastmalu. Tāpat arī Būvniecības valsts kontroles birojs (BVKB) secinājis, ka Zemitāna tiltam mitruma ietekmē varētu atdalīties betona elementi, līdzīgi kā tas notika uz Vanšu tilta. Pirms diviem gadiem portāls lsm.lv ziņoja: «VAS Latvenergo piedāvā izsolē pārdot Juglas veco dzelzceļa tiltu, kas uzņēmumam vairs nav vajadzīgs. Rīgas domei gan pagaidām neesot plānu pirkt šo tiltu.»

Kas tad īsti notiek ar Rīgas tiltiem?

Tiek lēsts, ka visi Rīgas tilti un satiksmes pārvadi tiek regulāri apsekoti – speciālās inspekcijas (detalizēta konstrukciju apsekošana) notiek reizi piecos gados, tiek veiktas arī regulārās inspekcijas un ikdienas apsekošanas, taču to laikā tiek veikta tikai vizuāla konstrukciju novērtēšana. Tiltu speciālo inspekciju atskaitēs ir konstatēts, ka atsevišķiem objektiem tuvāko gadu laikā ir jāplāno to atjaunošanas būvprojektu izstrādāšana. Šogad tiks sākta Brasas pārvada pārbūve, Deglava tilta pārbūve. Tāpat plānota iepirkuma procedūra Gaisa tilta pārbūves projektēšanai, 2016.gadā norādīja Satiksmes departaments.

Par Vanšu tilta bīstamo stāvokli tika ziņots jau 2012.gadā. Toreiz Rīgas mērs Nils Ušakovs solīja, ka 2014.gadā tiks izstrādāts projekts tilta rekonstrukcijai. 2013.gadā tika solīts, ka 2017.gadā sāks rekonstrukciju. Neviens no šiem solījumiem netika izpildīts, vienīgi tilta neglītākās daļas tikai pārkrāsotas vai apklātas ar audumu.

2016.gada maijā Rīgas domes Satiksmes departaments, lūgts skaidrot plānus attiecībā uz Juglas veco dzelzceļa tiltu, atbildēja, ka labprāt to apsaimniekotu, bet tuvākajā laikā gan nav atlikti līdzekļi tā iegādei. Jau 2009.gadā Rīgas dome ir izrādījusi interesi par šī objekta saglabāšanu, taču šis jautājums nav atrisināts. Kur šobrīd ir pavirzījusies šī lieta?

Rīgas domes Satiksmes departaments, jautāts par šā brīža situāciju, komentāru nesniedza. Reto reizi, kad bija sazvanāmi, teica, ka atbilde uz nosūtīto e-pastu jāgaida aptuveni divas nedēļas. BNN gaidīs.

Pašlaik Juglas vecais dzelzceļa tilts ikdienā tiek izmantots kā gājēju tilts, kaut arī vietām tas ir ļoti nedrošs.

Vietām ir veikti kādi labojumi ar finiera plāksnēm – daži veiksmīgāki, daži ne pārāk.

Pa tiltu notiek intensīva gājēju plūsma, kā arī piedzīvojumu meklētāji un skaistu fotogrāfiju kārotāji mēdz kāpt augšā pa dzelzs konstrukcijām.

Baltic news, News from Latvia, BNN.LV, BNN-NEWS.COM, BNN-NEWS.RU

Dienas gaišajā laikā, ja zina, kur jāiet, ir samērā droši, bet tiltam pa vidu ir milzīgas šķirbas starp šķērskokiem, kā arī margas ne vienmēr ir sataisītas. Diennakts tumšajā laikā te ir ļoti bīstami pārvietoties.

Baltic news, News from Latvia, BNN.LV, BNN-NEWS.COM, BNN-NEWS.RU

Kā turpināsies/beigsies šī tiltu sāga? Vai līdzīgi kā ar Krišjāņa Barona ielu? Vai arī kā ar Salu tiltu?
BNN gaidīs.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas