No Latvijas Reģionu apvienības (LRA) Saeimā ievēlētais Artuss Kaimiņš airBaltic izpilddirektoram Martinam Gausam un satiksmes ministram Anrijam Matīsam adresētā vēstulē izsaka sašutumu par lidsabiedrības darbinieku rīcību lidojumā BT 654 Londona-Rīga trešdien, 13.maijā, kā arī lūdz skaidrojumus par airBaltic kārtības noteikumiem saistībā ar policijas iesaisti Rīgas lidostā, un par valsts valodas lietošanu lidojumu laikā.
Tāpat deputāts vēlas saņemt Satiksmes ministrijas skaidrojumu par to, kā no akcionāra puses notiek aviokompānijas iekšējo kārtības noteikumu pārraudzība.
«Īsumā sniegšu Jums faktus par lidojumu un skaidrojumu par man nodarīto morālo kaitējumu, kas radies airBaltic darbinieku nekompetentās rīcības dēļ. Taču mani vairāk satrauc fakts, ka līdzīgā situācijā var nonākt jebkurš pasažieris. Tādēļ vēlos saņemt no Jums skaidrojumus par uzlabojumiem airBaltic iekšējās kārtības noteikumos, kā arī Jūsu apliecinājumu, ka līdzīgi incidenti nākotnē tiksnovērsti,» teikts vēstulē.
«Atgriežoties no dienesta komandējuma, es ievēroju, ka airBaltic darbinieki sniedz informāciju par tranzītlidojumiem krievu un angļu valodā. Aicināju airBaltic darbinieci paskaidrot, kādēļ netiek lietota arī valsts valoda. Darbiniece neatbildēja uz jautājumu pēc būtības, vien norādīja, ka viņas rīcība atbilst airBaltic iekšējās kārtības noteikumiem. Saruna ir ierakstīta (sarunu apskatiet www.sunubuda.tv), un ieraksts neapšaubāmi apliecina, ka saruna noritēja mierīgā gaisotnē. Notika arī otra saruna par pirmās sarunas ieraksta dzēšanu, kas līdzīgi noritēja mierīgā gaisotnē.
Tā rezultātā airBaltic darbinieki nepamatoti iesaistīja policiju, kas mani publiski eskortēja no lidmašīnas. Vēlāk policijas darbinieki atvainojās par to, ka tika iesaistīti. Taču ar šo incidentu man tika nodarīts morālais kaitējums, jo, airBaltic darbinieku nekompetences dēļ, publiskajā telpā melīgi tika ziņots par manu agresīvo rīcību lidojuma laikā,» vēstulē uzsver Kaimiņš.
Deputāts aicina sniegt skaidrojumus par sekojošiem iekšējās kārtības noteikumiem: kāda ir airBaltic nostāja par valsts valodas lietošanu lidojumos, kāda ir airBaltic darbinieku atbildība par valsts valodas lietošanas noteikumu pārkāpumu un kurš un kāpēc pieņem lēmumu iesaistīt policiju. Tāpat Kaimiņš vēlas zināt, kāda ir airBaltic darbinieku atbildība par nepamatotu lēmumu iesaistīt policiju, kas nodara morālu kaitējumu pasažierim, un, kā tiek risināts jautājums par morālo kaitējumu ar cietušo pusi.
«Vēlos vērst Jūsu uzmanību arī uz visai dīvainu airBaltic rīcību sabiedrisko attiecību jomā. Redzot nepieciešamību atvainoties, Jānis Vanags airBaltic vārdā neuzrunāja mani tieši, bet gan pastarpināti sabiedriskajos medijos man atvainojās par radītājām neērtībām, runājot «klientu valodā». Tas norāda uz nekompetenci, jo problēma nav runāšana klientu valodā. Ir labi, ka airBaltic runā klientu valodā. Problēma ir apstāklī, ka airBaltic lidojumos netiek veikti paziņojumi valsts valodā. Problēma ir apstāklī, ka airBaltic darbinieki pazemo pasažieri, nepamatoti iesaistot policiju,» norādīts vēstulē.
Pēc Kaimiņa teiktā, būtu labi, ja airBaltic atzītu savu vainu un atvainotos viņam personīgi par nepamatotu policijas iesaisti, kā arī skaidrotu sabiedrībai savu nostāju valsts valodas lietošanas jautājumā. Deputāts cer sagaidīt atbildi no Gausa, nevis Vanaga.
«Gausa kungs, ir publiski zināms, ka atalgojumā par Latvijas nodokļu maksātājiem piederoša uzņēmuma vadību pagājušajā gadā Jūs saņēmāt 935 225 eiro. Aicinu Jūs izrādīt savu labo gribu un apliecināt cieņu valsts valodai, veicot ziedojumu pēc savas izvēles kādai no nevalstiskajām organizācijām, kas palīdz cilvēkiem integrēties Latvijā un cittautiešiem sniedz latviešu valodas apmācību kursus,» vēstules nobeigumā raksta Kaimiņš.
Ref: 102.000.102.9810