Kampars: konstruktīvas rīcības vietā Augulis apvārdo sabiedrību

Artis Kampars

Kopš šī gada marta, kad valdībai pirmo reizi tika ziņots par nopietnām finanšu problēmām aviokompānijā airBaltic, satiksmes ministrs Uldis Augulis spējis piedāvāt vien tādus risinājumus, kas būtu izdevīgi uzņēmuma privātajam akcionāram, nevis Latvijas valstij un nodokļu maksātājiem, norāda ekonomikas ministrs Artis Kampars.

Ministra kārtējie no konteksta izrautie skaitļi ir sabiedrības apvārdošana un šāda ilgstoša vilcināšanās ir bezatbildīga rīcība, kas neved pie konstruktīva risinājuma. Auguļa kungs līdz šim ir publiskojis 2010.gada zaudējumus, kas pārsniedz 34 miljonus latu. Ja ministram ir zināmi airBaltic šā gada operatīvie finanšu rādītāji, tad valdībai un sabiedrībai ir visas tiesības tos uzzināt, norāda ekonomikas ministrs.

Aviokompānijai, kuras pienesums iekšzemes kopproduktā ir nozīmīgs, ir jāstrādā, taču nedrīkst bezgalīgi turpināties situācija, ka no valsts, kas ir vairākuma akcionārs, tiek slēpta informācija par patiesajiem finanšu rādītājiem, vienlaikus izdarot spiedienu, lai valsts uz godavārda iegulda uzņēmumā desmitiem miljonus latu, tā Kampars.

Viņaprāt. valdība par airBaltic pamatkapitāla palielināšanu varēs lemt vienīgi tad, ja satiksmes ministrs būs iesniedzis valdībā visus premjera rezolūcijā pieprasītos materiālus, tai skaitā auditētu uzņēmuma finanšu pārskatu, juridisko analīzi par iespējām atcelt valstij neizdevīgo akcionāru līgumu un airBaltic valdes priekšsēdētāja Bertolda Flika darbības izvērtējumu.

Premjera prasības ir likumsakarīgas un pamatotas, tajās nav nekā pārspīlēta un nekā tāda, ko, čakli strādājot, nevarētu sagatavot, tā Kampars.

Līdz šim ar termiņu ievērošanu Auguļa kungam nav veicies – pilns pārskats un auditēts ziņojums par airBaltic darbību valdībā bija jāiesniedz maijā. Ja Satiksmes ministrija būtu izpildījusi savu uzdevumu, valdība jau pavasarī būtu operatīvi lēmusi par rīcību uzņēmuma stabilizēšanai, norāda ekonomikas ministrs.

Pēc viņa domām, satiksmes ministrs arī nonāk pastāvīgās pretrunās ar paša teikto. Vēl vasaras sākumā Auguļa kungs mēģināja pārliecināt sabiedrību, sacīdams, ka satraukumam nav pamata un aviokompānijas finanšu rādītāji ir normas robežās, turpretī tagad atklājas pavisam cita aina un ministrs pats atzīst, ka uzņēmumam 2010.gadā ir lieli zaudējumi, aviokompānijas vadītāja lojalitāte Latvijas valstij ir apšaubāma un, lai saglabātu airBaltic kā nacionālu aviosabiedrību, nepieciešamas desmitiem miljonu latu lielas investīcijas, tā ministrs.

 

 

Saistītie raksti

1 komentārs

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas