Mēs noteikti sarunāsim ar Krievijas kompāniju Gazprom zemāku gāzes cenu, agri vai vēlu, bet mēs to panāksim, uzskata ekonomikas ministrs Artis Kampars.
Viens ir nedarīt neko un teikt, ka mums nav nekādu iespēju, paliksim tāpat, un gaudosim pret sauli visi kopā, es kā politiķis esmu ieinteresēts panākt rezultātu. Tas viss pašlaik ir procesā, lai arī tā ir, ka Gazprom šobrīd ir vienīgais gāzes piegādātājs Latvijā, intervijā LNT raidījumam 900 sekundes norādījis Kampars.
Gazprom ir ieinteresēts Latvijā un mums ir atsevišķas ilgtermiņa sviras ar ko var argumentēt zemākas gāzes nepieciešamību – Eiropas un citu valstu prakse, kur šobrīd vairākas valstis jau runā par cita veida avotu, un, ja gadījumā šīs nebūs divu pušu attiecības, mēs daudz intensīvāk meklēsim citu veidu, kā iegūt šos gāzes avotus, sacījis ministrs.
Viņaprāt, abām pusēm ir savas vajadzības un nepieciešamības, un šajā konkrētajā situācijā mēs nedrīkstam zaudēt nekādu cerību. Gazprom vajadzības ir ilgtermiņa patēriņš un attīstība, kas ir svarīgi jebkurai kompānijai, lai arī, protams, Latvija nav lielākais tirgus.
Tas, ko mēs varam darīt, ir veidot normālas partnerattiecības, abas puses var runāt par cenu, cik cilvēki ir spējīgi maksāt. Ja cilvēki nespēs maksāt, viņi arī nemaksās. Mēs noteikti sarunāsim zemākas cenas, lai arī Gazprom saka, ka tās nemainīs, mēs to panāksim agri vai vēlu, domā Kampars.
Viņš piebilst, ka pašlaik notiek otrais etaps – piedāvājumu apmaiņa – mums ir vairākas idejas šīs formulas maiņai, tuvāko nedēļu laikā būs Gazprom viedoklis par to.
Savukārt, vaicāts par vienas no lielākajām Ķīnas aviokompānijas Haiman Airlines interesi par nacionālo kompāniju airBaltic, Kampars uzsvēra, ka Ķīnas aviokompānijas vajadzības un intereses ir uzklausītas, bet valdība nekādu procesu nav uzsākusi.
Šobrīd tiek diskutēts par airBaltic pārdošanu, par to var un vajag diskutēt, bet svarīgi būtu rīkot konkursu, nevis nacionālo aviokompāniju atdot pirmajam gribētājam. Būtu jārīko konkursi, lai arī nav teikts, ka gribētāju būs daudz, sacīja Kampars.