Ķīnas dzelzceļa kompānijas iepazīstas ar Latvijas tranzīta koridora priekšrocībām

Satiksmes ministriju (SM) apmeklējuši divu lielu Ķīnas dzelzceļa kompāniju – China Railway Construction Corporation un China Railway International – pārstāvji, lai ar ministrijas vadību pārrunātu sadarbības iespējas dažādu transporta un tranzīta projektu ietvaros, kā arī iepazītos ar Latvijas tranzīta koridora priekšrocībām.

Nedēļas sākumā SM valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš tikās ar China Railway International kompānijas viceprezidentu Lī Baorenu (Li Baoren), kurš jau agrāk aktīvi līdzdarbojies abu valstu sadarbības veicināšanā, 2008. gadā vadot Latvijas – Ķīnas darba grupu par dzelzceļu pārvadājumiem.

Abas puses bija vienisprātis, ka Latvijai un Ķīnai ir daudz kopīgu interešu, realizējot Ķīnas Jaunā Zīda ceļa iniciatīvu – One Belt, One Road, kas paredz savienojamības un sadarbības attīstīšanu Eirāzijas kontinentā. Pērn Ķīnas puse izstrādāja visaptverošo dokumentu minētās iniciatīvas realizācijai, kas paredz veicināt sadarbību starp Eiropas, Āzijas, un Āfrikas valstīm visdažādākās jomās, tostarp arī transportā, informē ministrija.

«Esmu pārliecināts, ka Ķīnas valdības iniciatīva stimulēs transporta attīstību starp Eiropas un Āzijas kontinentiem un tās ietvaros Latvijai būs iespēja piedāvāt tās tranzīta koridora priekšrocības, it īpaši sniedzot iespēju veikt efektīvu Ķīnas preču distribūciju Baltijas jūras reģionā,» norādīja Ozoliņš.

Savukārt Ķīnas puse atzinīgi novērtēja Latvijas ieceri koordinēt transporta un loģistikas jomu Ķīnas un Centrālās un Austrumeiropas valstu sadarbības formātā 16+1 un pauda gatavību aktīvi sadarboties tā ietvaros. Šis formāts kalpos par nozīmīgu platformu praktiskai sadarbībai, jaunu kravu piesaistei un savstarpēji izdevīgu investīciju projektu realizācijā transporta un loģistikas jomā.

Tāpat abas puses pārrunāja sadarbības iespējas dažādos dzelzceļa projektos, tostarp Rail Baltica un ar to saistītā intermodālā loģistikas centra attīstīšanā Salaspilī.

Savukārt pagājušajā nedēļā SM apmeklēja dzelzceļa kompānijas China Railway Construction Corporation pārstāvji. SM Tranzīta politiskas departamenta direktors Andris Maldups China Railway Construction Corporation informēja par Latvijas tranzīta un loģistikas nozares piedāvājumu.

Savukārt SM Dzelzceļa departaments Ķīnas dzelzceļa kompāniju informēja par Rail Baltica projekta realizēšanas gaitu, kā arī par citiem aktuālajiem dzelzceļa projektiem, kas jau tiek vai tuvākajā laikā tiks īstenoti.

BNN jau vēstīja, ka biedrība Baltijas Asociācija – transports un loģistika (BATL vairākkārt ir vērsusi atbildīgo institūciju un amatpersonu uzmanību uz Latvijas transporta un loģistikas nozares izaugsmes iespējām Ķīnas virzienā, uzsverot, ka Latvijai ir jāuzņemas vadošā loma un jākļūst par līderi transporta un loģistikas jautājumos starp Baltijas valstīm jaunās Ķīnas iniciatīvas 16+1 ietvaros.

«Esmu patiesi gandarīta, ka Latvijas delegācijai Ķīnā ir izdevies panākt vienošanos par Latvijas vadošo lomu starpvalstu sadarbības iniciatīvas 16+1 īstenošanā. Uzskatu, ka Latvijai ir maksimāli jāizmanto visas 16+1 sniegtās priekšrocības. Līdz ar to šobrīd premjerministrei un atbildīgajām institūcijām kopā ar nozari ir jāvelta visi spēki, lai uzsāktu darbu pie piedāvājuma koncepta izstrādes sadarbībai ar Ķīnu un sekmīgi sagatavotos 16+1 valstu līderu forumam nākamā gada pavasarī Rīgā. Vitāli svarīgi ir arī atrast kompetentu, profesionālu un darbspējīgu nozares ministru, kas nekavējoties būtu spējīgs pārstāvēt nozares intereses un risināt gan iekšēji nozarei būtiskus jautājumus, kā piemēram, dzelzceļa infrastruktūras tarifu izlīdzināšanas jautājumu, gan arī dibināt pozitīvu ilgtermiņa sadarbību Ķīnas un Austrumāzijas virzienā. Šobrīd Ķīna mums ir iedevusi «mazo pirkstiņu», mums – Latvijai ir jābūt tik gudriem un saprātīgiem, lai spētu paņemt visas tās iespējas, ko mums var sniegt šī iniciatīva!» iepriekš izteikusies biedrības prezidente Inga Antāne.

Ref: 102.000.102.11584

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas