Knauf: ražošanas pārprodukcijas un nelielās pirktspējas dēļ saasinās konkurence

Lai arī neskaidrās valsts nodokļu politikas, izejvielu un energoresursu cenu kāpuma dēļ situācija nozarē ir sarežģīta, būvmateriālu un būvniecības sistēmu ražotājs SIA Knauf šogad prognozē apgrozījuma un peļņas pieaugumu līdz pat 10% apmērā, biznesa ziņu portālam BNN.LV atzina uzņēmuma valdes loceklis Jānis Kraulis.

SIA Knauf valdes loceklis Jānis Kraulis

Kāds bijis Jūsu uzņēmuma apgrozījums un peļņa 2010. gadā? Kāds tas ir, salīdzinot ar 2009. gadu?

Mūsu uzņēmuma apgrozījums un peļņa samazinājās par aptuveni 4 %.

Kādas ir apgrozījuma un peļņas prognozes 2011. gadam?

2011. gadā mēs skatāmies ar optimismu un gaidām pozitīvu apgrozījuma un peļņas dinamiku. Aptuvenais pieaugums varētu būt 10 %, kas saistīts ar sekmīgu darbību eksporta tirgos, kā arī nelielu pieaugumu vietējā tirgū (aptuveni 5 %).

Kā vērtējat situāciju nozarē kopumā?

Situācija nozarē saglabājas sarežģīta un tas ir saistāms ar neskaidro nodokļu politiku valstī, izejvielu un energoresursu cenu kāpumu. Runājot par prognozēm – saglabājas optimisms, kas saistīts ar lēnu ekonomikas atdzimšanu valstī. Taču konkurence viennozīmīgi pieaug un saasinās, jo visās tuvējās kaimiņvalstīs ir vērojama ražošanas pārprodukcija un neliels pieprasījums.

Kā pārvarējāt krīzes laiku, kādus taupības pasākumus veicāt?

Krīzes laiku pārvarējām labi – uzņēmums arī krīzes apstākļos darbojas sekmīgi un ar peļņu. Runājot par taupības pasākumiem – veicām ražošanas optimizāciju, lielu vērību pievēršot tieši energoresursu taupīšanai, kas ir aptuveni 20 % no ražošanas izmaksām. Tāpat veikta personāla un izmaksu optimizācija.

Kādas bijušas darbinieku skaita izmaiņas 2009. un 2010. gadā?

2010. gadā darbinieku skaitu samazinājām par 5 %.

Kādi bijuši uzņēmumam svarīgākie notikumi 2010. gadā?

Svarīgākais notikums 2010. gadā bija jauna eksporta tirgus apgūšana – Kaļiņingradas apgabalā, kā arī tas, ka izdevās sekmīgi sabalansēt ieņēmumus ar izdevumiem.

Kā uzņēmums un nozare kopumā izskatās uz Baltijas valstu fona?

Uz Baltijas un tuvējo kaimiņzemju fona uzņēmums ir konkurētspējīgs – šogad investēsim jaunās ražošanas tehnoloģijās aptuveni 2,5 miljonus eiro. Nozarē 2010. gadā vislielākais kritums starp Baltijas valstīm bija vērojams tieši Latvijā. Ekonomiski Latvija ir vissmagāk cietusi no visām Baltijas valstīm, tāpēc nozare kopumā izskatās slikti.

Kādi ir uzņēmuma stratēģiskie plāni tuvākajiem 3 – 5 gadiem?

Uzņēmums plāno sekmīgi strādāt Baltijas tirgū. 2011. gadā realizētās investīcijas ļaus palielināt uzņēmuma konkurētspēju un samazināt ražošanas pašizmaksu. Uzņēmums arī turpmāk lielu vērību pievērsīs energotaupīšanas pasākumiem. Ražošanā arī šogad plānojam ieviest jaunus produktus, kā arī uzlabot ražošanas un pārdošanas procesus.

 

Saistītie raksti

1 komentārs

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas