Ja vecāki vēlas, lai bērns nesēž pie datora, taču arī apgūst programmēšanas pamatus saistošā veidā, šī finiera kluču spēle, iespējams, ir īsts atradums. Tā ļauj jau trīsgadniekam izveidot savu pirmo datorprogrammu, kas bezvadu režīmā liks braukt mazam robotiņam dažādos virzienos.
Ja programmēšana ir viena no nākotnes pamata prasmēm, kādēļ tās loģiku neapgūt vēl pirms mazais cilvēks iemācās lasīt?
Spēles Primo sastāvdaļās – finiera plāksnē un koka robotiņā Kjubeto – paslēpti Arduino mikrokontrolleri. Pati plāksne darbojas kā kompilators (programma, kas uzrakstītu programmu pārtulko mašīnvalodā), bet Kjubeto ir kursors jeb peles bultiņa ekrānā – ar to atšķirību, ka tā izveidota taustāmā veidā kā koka kārbiņa uz riteņiem.
Krāsainos koka klučos ir ieprogrammētas komandas robotam. Kad tos secīgi sakārto uz plāksnes, kluči izveido ko līdzīgu vienkāršai datorprogrammai. Sarkanie kluči liek robotam braukt uz priekšu, zilie – pagriezties pa kreisi, bet dzeltenie – pagriezties pa labi.
Bērns sakārto klučus secībā un nospiež lielo pogu, kas liek plāksnē paslēptajam mikrokontrollerim pārveidot komandas programkodā jeb kustību secībā, ko izpilda robots, raksta Wired.
Komipilatora plāksnē ir atsevišķa sadaļa, kurā, sakārtojot kučus, var likt Kjubeto apgriezties uz riņķi. Savukārt pats sarežģītākais, ko mazais programmētājs var izdarīt ar Primo, ir iemācīties izveidot nebeidzamu programmas ciklu, kas liek robotam atkārtot kustību secību neskaitāmas reizes.
Ref: 111.111.102.623