Konkursa 2.kārtai Rail Baltica stacijas būvei lidostā Rīga kvalificējušies 11 kandidāti

Starptautiskā konkursa 2.posmā par būvdarbu veikšanu Rail Baltica stacijai starptautiskajā lidostā Rīga un saistītajai infrastruktūrai kvalificējušies 11 kandidāti no astoņām valstīm: Latvijas, Vācijas, Itālijas, Spānijas, Polijas, Francijas, Turcijas un Austrijas, informē uzņēmumā Eiropas Dzelzceļa līnijas.

Konkursa 2.posmā kandidātiem līdz šā gada 3.augustam jāiesniedz tehniskais un finanšu piedāvājums Rail Baltica projekta īstenotājam Latvijā – SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas (EDzL).

2020.gada beigās plānots noslēgt līgumu ar konkursa uzvarētāju un 2021.gadā uzsākt būvdarbus.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) komentē: «Rail Baltica stacija starptautiskajā lidostā Rīga būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma centrs Baltijā. Rail Baltica projekts ir viens no Latvijas ekonomikas attīstības katalizatoriem. Tas savienos Baltiju ar Eiropas dzelzceļa tīklu. Projekta būvniecības aktīvā fāze sāksies jau šī gada nogalē ar darbiem Rīgas Centrālajā stacijā un turpināsies ar starptautiskās lidostas Rīga dzelzceļa stacijas un visas Rail Baltica līnijas izbūvi.»

SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas 2019.gada novembrī izsludināja starptautisku konkursu, lai atrastu būvniekus Rail Baltica stacijas ēkas starptautiskajā lidostā Rīga, estakāžu, piebraucamo ceļu, uzbēruma, sešu kilometru sliežu ceļa posma un pārvada pār K.Ulmaņa gatvi būvēšanai. Būvniekiem izvirzītas augstas kvalifikācijas prasības: pieredze publisko ēku, dzelzceļa sliežu ceļa, kā arī jaunu autoceļu būvdarbos.

Starptautiskais konkurss norit divos posmos. Pirmajā kārtā notika kandidātu atlase. Šā gada sākumā konkursā tika saņemti 11 kandidātu pieteikumi no Latvijas, Vācijas, Itālijas, Spānijas, Polijas, Francijas, Turcijas un Austrijas uzņēmumiem. Otrajā konkursa kārtā paredzēta kandidātu sagatavoto piedāvājumu iesniegšana un sarunas, lai 2020.gada beigās noslēgtu līgumu un 2021.gadā uzsāktu 1. kārtas būvdarbus, norāda uzņēmumā.

Iepriekš tika lēsts, ka kopējā iepirkuma summa varētu būt 250–280 miljonu eiro robežās.

Būvniecības darbi plānoti piecās kārtās: vispirms tiks būvēta stacijas ēka, kas paredzēta trijos līmeņos, estakādes būvkonstrukcijas un piebraucamie ceļi ar saistīto infrastruktūru. Tad sekos stacijas ēkas fasādes izveide, kuras risinājumā, respektējot Latvijas koka arhitektūras tradīcijas, izvēlēts koks kā dominējošais stacijas fasādes elements, un fasādes apdares darbi, kā arī tiks veidotas mehāniskās sistēmas, notiks iekšējā apdare, labiekārtošana.

Pēcāk sekos estakādes uz Rīgu un Jaunmārupi izbūve. Lai dzelzceļš aizņemtu mazāk vietas, Rail Baltica dzelzceļš un stacija lidostā Rīga tiks izvietota uz dzelzceļa estakādes, kuras augstums būs apmēram 10 metri. Tiks veidots uzbērums un 113 m garš dzelzceļa pārvads pār K. Ulmaņa gatvi.

Kā noslēdzošais posms būs sliežu būvniecība. Paredzēts izbūvēt divus dzelzceļa sliežu ceļus, lai pa jaunuzbūvēto dzelzceļu četras reizes dienā varētu kursēt Rail Baltica ātrvilciens, un ik pa apmēram 30 minūtēm t.s. shutlle jeb atspoles vilciens, savienojot lidostu un Centrālo staciju Rīgā.

Tas ļaus 8 minūtēs nokļūt no lidostas galvaspilsētas centrā.

Infrastruktūras izveide dos iespēju izvērst arī kravu apstrādes pakalpojumus, jo varēs izveidot kravu dzelzceļa atzara pieslēgumu lidostas teritorijai.

Šī projekta finansētāji ir Eiropas Komisija un Satiksmes ministrija, ieviesēji – Eiropas Dzelzceļa līnijas un AS RB Rail.

Projektētāji – piegādātāju apvienība PROSIV (Sintagma (Itālija), Prodex (Slovākija), Vektors T (Latvija), IDOM (Spānija)), bet dzelzceļa sistēmas verifikācijā, sniedzot atzinumu par dzelzceļa sistēmu atbilstību Eiropas dzelzceļa savstarpējās izmantojamības prasībām, darbojas globāli strādājošs Itālijas uzņēmums RINA Services S.p.A.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas