Iespējams, Latvijas Krājbanka tiek ziedota, lai iegūtu tās airBaltic akcijas, kas piederēja Baltijas aviācijas sistēmām, ņemot vērā datus, Krājbankas administratora darbu, valdības lēmumus un ekspertu komentārus, secina Dienas Bizness.
Šī situācija savukārt var pavērsties pret pašu valsti, tostarp pret Satiksmes ministriju (SM), kā arī Finanšu un kapitāla tirgus komisiju (FKTK), piemēram, saistībā ar iespējamām tiesvedībām par miljonu latu zaudējumu atlīdzināšanu, kas varētu tikt uzsāktas, ja FKTK nolems sākt Krājbankas likvidāciju.
Pagājušā gada novembra beigās SM uz pirmpirkuma tiesību pamata iegādājās Krājbankā un bankā Snoras savulaik ieķīlātos 47,2% airBaltic akciju, kas piederēja Baltijas aviācijas sistēmām (BAS).
Darījumu, kurā bez izsoles airBaltic akcijas pārdotas par nominālvērtību 224 tūkst. Ls apjomā, tiesā apstrīdējis BAS, un rezultātā, kā iepriekš vēstīts, minētajām akcijām liegumu saskaņā ar tiesas lēmumu uzlika Latvijas Centrālais depozitārijs. Minētā BAS prasība nu ir apdraudēta, jo, kā kļuva zināms laikrakstam, šogad 6. februārī – dienā, kad tiesa lēma neatzīt BAS maksātnespēju – valsts kontrolētās Krājbankas meitasuzņēmums SIA Atlantijas biroji pilnībā pārņēma BAS no Bertolta Flika un Taurus Asset Management Limited.
Laikraksta rīcībā esošais BAS dalībnieku reģistrs šā gada 6. februārī liecina, ka to Flika un Taurus vārdā parakstījusi Krājbankas administratora KPMG Baltic pilnvarotā persona Jānis Ozoliņš, bet BAS vārdā – Edijs Ziediņš un Jānis Bankovs. Tāpat līdz ar šīm izmaiņām mainīta arī BAS juridiskā adrese – no lidostas tā pārcelta uz Jēkaba ielu 2, kur atrodas Krājbankas birojs. «Izmaiņas ir veiktas, realizējot komercķīlas, kas bija uz kapitāla daļām. Lēmumi stājas spēkā to pieņemšanas brīdī. Uzņēmuma reģistra izmaiņas tiks iesniegtas likuma noteiktajā kārtībā,» izmaiņas apliecināja KPMG preses pārstāvis Oskars Fīrmanis. Tikmēr no Flika teiktā izriet, ka viņš nav zinājis par šādām izmaiņām BAS, lai gan banka nevar realizēt ķīlu sev piederošai struktūrai nakts laikā, par to nepaziņojot klientam. Tiek pieļauts, ka tādā veidā mēģināts pārņemt kontroli pār BAS, kas ir airBaltic lielākais kreditors, lai izbeigtu visas tiesvedības.
Ref: 102.000.102.984