Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) konstatējis SIA Lattelecom negodīgas komercprakses īstenošanu, par kuru paredzētais sods sasniedz 3 000 latu.
Kā biznesa ziņu portālam BNN.LV norādījis PTAC patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākais konsultants Jānis Penka, sods noteikts saistībā ar nepilnīgas informācijas izplatīšanu mediju vidē – gan televīzijā, gan interneta vietnē, gan radio – līdz ar to maldinot patērētāju.
Viņš norādījis, ka pārkāpuma kritērijs var tikt uzskatīts arī patērētāja lēmums interesēties par preci, piezvanot uz uzziņu tālruni vai aizejot uz Lattelecom klientu apkalpošanas centru. Tā kā galvenajiem nosacījumiem reklāmā ir jābūt redzamiem uzreiz.
Savās reklāmās par speciālo piedāvājumu interneta, televīzijas un mājas telefona pakalpojumu komplektiem Lattelecom neesot pietiekami informējis patērētājus par pakalpojumu maksas nosacījumiem, kā arī atsevišķos saziņas līdzekļos reklāmā dominējošie paziņojumi to pasniegšanas ziņā ir maldinoši. Tā, piemēram, reklāmās sniegto informāciju varēja saprast, ka, piesakoties lielajam komplektam attiecīgajā termiņā, šis piedāvājums būs pieejams par tādu pašu cenu kā mazais komplekts un ka attiecīgā cena, neatkarīgi no līguma darbības termiņa, būs 11,90 lati mēnesī. Turklāt, iegādājoties jebkuru no komplektiem, to cena atbilstoši reklāmās norādītajam paliks nemainīga.
«Tas, ka Lattelecom maziem burtiem (kas vidusmēra patērētājam praktiski nav salasāmi) Televīzijas reklāmās sniedz informāciju par līguma slēgšanas termiņu, reklāmās piedāvātās cenas pieejamību pirmos 6 mēnešus (no kopējiem 24) un pakalpojumu cenu amplitūdu (lielajam komplektam), sākot ar 7. pakalpojuma izmatošanas mēnesi, PTAC ieskatā nenovērš patērētāja uztverē radušos priekšstatu, ka abi piedāvātie komplekti ir pieejami par vienādām cenām,» teikts PTAC paziņojumā.
Kopumā Penka norādījis, ka negodīgas komercprakses gadījumi īpaši elektronisko sakaru vietnēs ir visai daudz, un PTAC turpinās stingri pārraudzīt tos.