Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Uldis Reimanis Minskā iesniedz vienošanās projektu par abu valstu sadarbību transporta un loģistikas jomā, informē Satiksmes ministrijas pārstāve Ilze Greiškalna.
Vienošanās projekts par abu valstu sadarbību iesniegts divu dienu, 2. un 3.marta, vizītes laikā Baltkrievijas transporta un komunikāciju ministram Aleksejam Avramenko.
Komentējot vienošanās projektu, satiksmes ministrs Tālis Linkaitis norāda, ka Latvijai un Baltkrievijai ir līdzīgs redzējums par divpusējo sadarbību un partnerību, kas nodrošināšot integrēto intermodālo loģistikas savienojumu ķēdi un atvieglos jaunu kravu plūsmu kustību starp Eiropu un Āziju.
Greiškalna stāsta, ka Satiksmes ministrijas un nozares pārstāvju kopīgi izstrādātā
vienošanās par abu valstu sadarbību, varētu tikt parakstīta plānotās Baltkrievijas valsts prezidenta Aleksandra Lukašenko vizītes laikā Latvijā.
Projektā iekļauti nozares uzņēmēju piedāvājumi baltkrievu partneriem visās transporta jomās, tai skaitā konkurētspējīgs piedāvājums izmantot Latvijas ostu infrastruktūru naftas piegāžu nodrošināšanai Baltkrievijai un Baltkrievijas eksporta preču plūsmas palielināšanai, pastāstīja Greiškalna.
Vizītes laikā Reimanis tikās arī ar Baltkrievijas nacionālās aviokompānijas Belavia ģenerāldirektoru Anatoliju Gusarovu, lai pārrunātu reģionālo avioreisu starp Baltkrieviju un Latviju attīstības perspektīvas, izmantojot Liepājas lidostas priekšrocības.
Kopā ar Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieku Minsku apmeklēja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka vietnieks attīstības jautājumos Uldis Hmieļevskis, kā arī Satiksmes ministrijas Starptautisko sadarbības projektu koordinācijas departamenta direktore Elīna Luca, par vizīti stāsta Greiškalna.
Lasiet arī: Baltkrievija par piesārņotu naftu no Krievijas plāno saņemt 56 milj. eiro
Jau ziņots, ka Baltijas Asociācijas – transports un loģistika (BATL) valdes loceklis Ivars Landmanis uzsvēris Baltkrieviju kā būtisku stratēģisko partneri, tādēļ, pēc viņa ieskatiem, nepieciešama arī maksimāla tirgus atvēršana un konkurences ieviešana visu to pakalpojumu sniegšanā, kuri nepieciešami pārvadājumu nodrošināšanai. Tāpat viņš norāda, ka
Baltkrievija Latvijai ir vairākkārt norādījusi uz ne pārāk labi izstrādātu tarifa politiku tranzīta plūsmā, salīdzinot ar citām valstīm.
Tādēļ, lai Latvija būtu konkurētspējīgi tranzīta koridorā, svarīga esot dzelzceļa pierobežas posma atvēršana visiem dzelzceļa kravu pārvadātājiem. Tas likvidētu pašreizējo Latvijas dzelzceļa (LDz) meitasuzņēmuma LDz Cargo monopolstāvokli šajā Latvijas dzelzceļa infrastruktūras posmā. Pēc Landmaņa teiktā, tas arī dotu iespēju piedāvāt sadarbības partneriem skaidrus un tirgus situācijai atbilstošus tarifa nosacījumus.