Latvijā iedzīvotāji reizi nedēļā ļaujas seriālu maratonam; pat līdz 4 stundām

Četri no desmit Latvijas iedzīvotājiem atzīst, ka vismaz reizi nedēļā mēdz noskatīties vairākas sava iecienītā seriāla sērijas pēc kārtas, atklāts Samsung QLED TV veiktajā aptaujā. Savukārt vismaz reizi mēnesī vairākas sērijas vienā paņēmienā noskatās pat 58% aptaujāto, apliecinot binge-watching jeb seriālu maratona tendences popularitāti Latvijā.

Binge-watching fenomens vispopulārākais ir tieši jauniešu vidū – katru dienu vairākas sērijas pēc kārtas skatās gandrīz trešdaļa aptaujāto vecumā no 15 līdz 24 gadiem, savukārt vismaz reizi nedēļā to dara pat 67% aptaujāto šajā vecuma grupā. Turklāt viņi ir rekordisti tam veltītā laika ziņā, jo pat 27% jauniešu seriālus mēdz skatīties vairāk nekā četras stundas no vietas.

Visbiežāk (46% gadījumu) iecienītais seriāls tiek baudīts trīs līdz četras stundas dienā, tomēr aptuveni katrs trešais jeb 35% iedzīvotāju tam atvēl vienu-divas stundas dienā. Savukārt katrs desmitais atzīst, ka mēdz seriālos iegrimt pat četras un vairāk stundas.

«Šie paradumi atklāj, cik ļoti skatītāji mēdz aizrauties ar saviem iemīļotajiem varoņiem – gan vecajos-labajos seriālos, gan jaunākajās seriālu sezonās. Ticu, ka šie cilvēki ir ļoti prasīgi ne tikai pret sižeta līniju, bet arī televizora attēla kvalitāti. Nereti pie ekrāna tiek pavadīta vai puse dienas, tāpēc attēlam jābūt vienlīdz labam kā gaišā dienas laikā, tā arī vakaros un naktīs,» komentē Samsung sadzīves elektronikas biznesa direktors Baltijā Sergejs Kostjučenko.

Savukārt pētījumā noskaidrots, ka lielākie seriālu maratonisti ir igauņi.

Igaunijā vismaz reizi nedēļā vairākas sērijas pēc kārtas skatās pat 45% aptaujāto, kamēr Lietuvā – 29% respondentu, padarot igauņus par tiem Baltijas valstu iedzīvotājiem, kuri seriālu epizodes vienu pēc otras skatās visbiežāk. Taču Igaunijā vienlaikus ir arī visvairāk tādu iedzīvotāju, kas norāda, ka nekad nemēdz šādi rīkoties – tā apgalvo gandrīz katrs trešais, kamēr Lietuvā vien 19%, bet Latvijā 23% respondentu, noskaidrots Samsung QLED aptaujā.

Aptauju pēc Samsung QLED TV pasūtījuma veicis Omnicom Media Group Snapshots 2017.gada maijā, aptaujājot 702 respondentus Latvijā vecumā no 18-70 gadiem.

Ref: 225.000.103.1178

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas