Mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā 2020. gada jūnijā, salīdzinot ar 2019.gada jūniju, pieaudzis par 4,6%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās.
Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 5%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 3,3%, autodegvielas – par 7,2%.
Salīdzinot ar 2019. gada jūniju, būtisks apgrozījuma kāpums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 36%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 27,7%) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 16,3%). Vislielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 25,5%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 2,3%.
2020.gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 4,6%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 3,2%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 6,4%, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 3,1%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, vislielākais apgrozījuma pieaugums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 44,8%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 18,2%) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 12,4%), bet apgrozījuma kritums – mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 6,9%).
2020.gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 6,5%.