Tiek uzsākta pirmās stereoskopiskās jeb 3D filmas Rīga-2041 uzņemšana, kas pārstāvēs Latvijā vēl minimāli attīstīto zinātniskās fantastikas jeb Sci-Fi filmu žanru.
Filmēšanas komanda izstrādājusi īpašas tehnoloģijas, kas piešķir filmai telpiskumu, maksimāli reālistiski vizualizējot sižetu trīs dimensijās. Ar šādas tehnikas palīdzību uzņemti tādi pasaulē slaveni kases grāvēji kā Avatars un Hobits: Negaidīts ceļojums, portālu BNN informē idejas autori.
«Ir grūti noticēt, ka darbs, kas tika uzsākts pirms pusotra gada, beidzot vainagojas ar panākumiem – visa filmēšanas komanda tagad tiekas vienā laikā un telpā, lai uzņemtu kopējo filmas materiālu,» stāsta projekta mākslinieciskā vadītāja Astra Zoldnere. «Mēs apzināmies, ka esam ledlauži 3D filmēšanas jomā Latvijā. Par to liecina ne tikai mūsu partnera Vides Filmu Studija uzbūvētās filmēšanas tehnoloģijas, bet arī zināšanu apjoms, ko neilgā laikā filmēšanas komandai nācies apgūt. Šis vairs nav stāsts par ierasto filmu formātu, bet gan daudz ko smalkāku. Režisoriem ir nākusi klāt trešā dimensija – telpa. Viņiem ir jāaizmirst vairāki filmas uzņemšanas likumi, kas pastāv 2D filmēšanā, jo 3D filmēšanā tas vienkārši nedarbojas. Šī ir pilnīgi cita valoda.»
«Kad sākām, mēs nezinājām, ka būs tik daudz grūtību, kas liegs sākt filmēt pirmo stereoskopisko filmu Latvijā. Tobrīd neviens Latvijā nebija profesionālis šajā jomā un filmēšanas komanda bija jāapmāca,» par filmas sākumposmu stāsta filmas producents Viesturs Graždanovičs. «Šīs filmas uzņemšanas laukums Latvijas režisoriem ir kā skola 3D filmu veidošanā. Tā kā atbilstošas tehnoloģijas nebija pieejamas, kā arī iegādāties tās būtu pārāk dārgi, visu vajadzēja izveidot. Jāatzīmē, ka 3D ir ne tikai māklinieciski, bet arī mehāniski sarežģīts process. Ja ar vienu kameru kaut kas var «noiet greizi», tad te jau ir nākamais līmenis, kurā ir jāfilmē ar divām kamerām vienlaicīgi, tām ir jābūt pilnīgi sinhronām, novietotām precīzā leņķī vienai pret otru,» filmas uzņemšanas aizskatuvi atklāj Graždanovičs.
Filmā apvienoti vairāki savstarpēji nesaistīti stāsti, kas ataino cilvēku meklējumus pēc laimes. To attēlošanai izmantoti 50-to gadu zinātnisko fantastikas filmu stilistikas elementi. Filmas darbība norisinās Rīgā, pilsētā, kuru ir pārņēmis laimes kults. Tiek reklamēti dažādi izgudrojumi un tehnoloģijas, kas atrisinātu ikkatra cilvēka problēmas. Filmas varoņi ceļo laikā, lai atgūtu jaunības mīlestību, projekcijas aizstāj reālus cilvēkus, laimes dakterīši ir pieprasīta profesija. Atbildēt, vai nākotnē laime rodama tehnoloģiskos risinājumos vai arī tomēr jāklausa senajam ticējumam, ka katrs pats ir savas laimes kalējs, būs katra skatītāja paša rokās.
Filmas uzņemšanā kopīgā darbā vienojas četri režisori, kuriem stereoskopiskais 3D formāts ir jauns izaicinājums. Savu redzējumu filmas ietvaros atklās latviešu režisors Kārlis Vītols, kas līdz šim plašāk bijis zināms kā animācijas filmu režisors un mākslinieks. Filmas uzņemšanā piedalīsies Pēteris Rozītis, kas iepriekšējo filmēšanas pieredzi guvis, veidojot īsfilmas un darbojoties reklāmas industrijā. Tāpat filmēšanas komandā piedalīsies latviešu režisors Didzis Eglītis, kurš kā plaša spektra kino industrijas darbinieks iepriekšēju pieredzi guvis, veidojot dokumentālās filmas un īsfilmas, kā arī strādājis reklāmas industrijā. Komandai pievienojusies arī režisore no Rumānijas, kas pabeigusi Londonas filmu skolu un līdz šim ir uzņēmusi vairākas īsfilmas, arī zinātniskās fantastikas žanrā.
Filmas izveidei vēl joprojām nepieciešams atbalsts, tāpēc filmēšanas komanda ir atvērta jaunu komandas biedru uzņemšanai. Par sadarbību interesenti aicināti sazināties ar projekta māksliniecisko vadītāju Astru Zoldneri (tālr. nr. 26797798).
FOTO no Rīga-2041 uzņemšanas laukuma:
102.000.102.6356
Beidzot pamodusies arī Latvija! Lieliska ziņa! Veiksmi Jums! Ja vēl varētu pagūt kaut dažas sezonas no ASV seriāla “Zvaigžņu Ceļš” redzēt latviskā tulkojumā, tad būtu pavisam laimīga…