Latvijā varētu atsākt vilcienu ražošanu, radot ap 8000 jaunu darba vietu.
A/S Pasažieru vilciens izsludinātajā konkursā par 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu piegādi savu piedāvājumu pieteikusi Kanādas kompānija Bombardier Transportation (BT), ierosinot vilcienus ražot Rīgā, vēsta laikraksts Latvijas Avīze.
Kompānija noslēgusi sadarbības līgumu ar a/s Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR), kas uzvaras gadījumā paredz AGC vilcienu ražošanas licences pirkumu, kopīgu konstruktoru darbu, tehnoloģiju nodrošinājumu, darbinieku apmācību un ražošanas bāzes pārbūvi. BT sola arī palīdzēt ar zināšanām un naudas līdzekļu piesaisti, kā arī uzskata par vajadzīgu būvēt vilcienu apkopes centru.
«Ja izdosies uzvarēt konkursā, tad 12 – 14 mēnešu laikā būs gatavs pirmais vilciena paraugs. Tas būšot AGC tipa vilciens, kas ir jau pārbaudīts un kuru piemēros Latvijas apstākļiem. Ražošana notiks Latvijā. Par investīciju lielumu varēsim runāt, kad būsim noslēguši līgumu. Mūsu ieguldījumu redzam galvenokārt tehnoloģiju pārnesē uz Rīgas vagonu rūpnīcu,» norādīja BT vecākais attīstības direktors Flavio Kaneti.
Tāpat aptuveni aprēķināta jauno AGC tipa vilcienu ražošanas ietekme uz Latvijas tautsaimniecību – tās ir 8000 jaunas darba vietas, nozares eksporta kāpums par 25% un desmit miljonu latu papildu naudas ienākumi valsts budžetā.
Konkurss vēl nav noslēdzies un s/s Pasažieru vilciens joprojām nekomentē, kad paziņos tā nākamās kārtas dalībniekus. Bez Šveices Stadler Bussnang un BT tajā piedalās arī Spānijas kompānija Construcciones ķ Auxiliar de Ferrocarriles SA.