VAS Latvijas Pasts gatavojas iegādāties 61 pasta termināļa tīklu, kas līdz šim bijis pazīstamas ar Pasta stacijas zīmolu, informē uzņēmumā.
Pašlaik pasta termināļu tīkls pieder riska kapitāla fondam Baltcap, un Latvijas Pasts šobrīd ar fondu pārrunā tīkla iegādi. Darījums paredzētu ne tikai pašu pasta termināļu ieguvi, bet arī programmnodrošinājumu, dokumentāciju, pakomātu atrašanās vietu īres līgumu, klientu portfeļa un klientu servisa darbinieku pārņemšanu.
Ja pārrunas būs veiksmīgas, darījums tiks noslēgts līdz šī gada rudenim.
Atbildot uz jautājumu, kāpēc nav rīkots iepirkums, kā tas ierasts valsts uzņēmumos, Latvijas Pasta pārstāve Gudega Vārpa BNN skaidroja, ka jauna pakomātu tīkla veidošana no nulles uzņēmumam izmaksātu dārgāk un tas būtu arī laikietilpīgāk.
«Jauni pakomāti būtu vispirms jāsaražo, un tas nenotiktu vienlaikus, tiem būtu atsevišķi jārada pilnībā jauns programmnodrošinājums, kas jāsalāgo ar Latvijas Pasta datu apmaiņas sistēmu, un tas nozīmē, ka mēs nevis iegūtu tīklu, bet atsevišķus termināļus, ko būtu iespēja izvietot un testēt tikai pakāpeniski,» skaidro Vārpa.
Provizorisko darījuma summu Vārpa gan neminēja.
Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Māris Vilcāns darījumu skaidro ar nepieciešamību sekot līdzi e-komercijas attīstībai un pieaugošajiem interneta veikalu sūtījumu apjomiem, kā arī vajadzību palielināt sūtījumu izsniegšanas kapacitāti.
Jau vēstīts, ka Latvijas Pasta neto apgrozījums pērn attiecībā pret 2017.gadu pieaudzis par 13,5 miljoniem eiro jeb 17,9%, sasniedzot 89,1 miljonu eiro.
Apgrozījuma kāpumu uzņēmumā skaidro gan ar pieaugumu atsevišķos pasta pakalpojumu segmentos, gan jaunu pakalpojumu piedāvājumu un attīstību ārvalstu sadarbības partneriem tranzīta jomā.
Latvijas Pasta neto peļņa sasniegusi divus miljonus eiro, kas ir par 0,3 miljoniem vairāk nekā 2017.gadā.