Tikai neliela daļa Latvijas uzņēmumu ir gatavi operatīvai un profesionālai rīcībai krīzes situācijās, liecina mārketinga un sabiedrisko attiecību vortāla 7guru veiktā aptauja.
Vortāla aptaujātie uzņēmumi atzina, ka tiem ir izstrādāts plāns komunikācijai krīzes situācijā, bet tikai viena uzņēmuma darbinieki bija speciāli apmācīti rīcībai krīzes situācijā.
Aptaujas rezultāti liecina, ka aptuveni 15% uzņēmumu ir izstrādāta krīžu komunikācijas rīcības programma. No 85% uzņēmumu, kuriem šīs programmas nav, tikai nepilni 5% šo programmu plāno izstrādāt. Savukārt tikai viens uzņēmums izstrādājis ne tikai krīžu komunikācijas rīcības programmu, bet arī speciāli veicis darbinieku apmācības.
Vismazāk informēti par krīžu komunikāciju ir reģionos strādājošie uzņēmumi. «Šī neinformētība ir nopietns drauds uzņēmuma reputācijai un pat turpmākai darbībai gadījumā, ja uzņēmumam būs jāpiedzīvo krīzes situācija,» uzskata sabiedrisko attiecību aģentūras Repute valdes locekle Iveta Antonišķe.
Viņa uzsver, ka krīze nav tikai vārds, kas darbībā piemeklē tikai citus vai lielus uzņēmumus. Krīzes situācijām jābūt gataviem visiem, jo uzņēmuma dzīvē tā var būt gan klientu saindēšanās ar pārtiku – pārtikas uzņēmumu gadījumā, gan maksātnespējas ierosināšana vai strīds ar banku; negadījums darba vietā, utt., tā Antonišķe.
nepiekrītu, maziem uzņēmumiem vienmēr gājis grūti, arī treknajos gados, kad konkurence bija vēl milzīgāka