Pērn SIA LDZ Loģistika, kļūstot par VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) meitasuzņēmumu, izdevās īsā laikā realizēt vienu no ambiciozajiem mērķiem – noorganizēt testa kravas vilcienu no Ķīnas uz Rīgu, iezīmējot šo loģistikas maršrutu pasaules kartē, vēsta VAS Latvijas dzelzceļš pārstāve.
Pagājušajā gadā kravu apgrozījuma krituma ietekmē VAS Latvijas dzelzceļš neto apgrozījums bija 192,6 miljoni eiro, kas ir par 25,2 miljoniem eiro jeb 11,6% mazāk nekā 2015.gadā, tomēr uzņēmums strādāja ar 0,9 miljonu eiro peļņu, liecina VAS Latvijas dzelzceļš neauditētie finanšu dati par pagājušo gadu.
Uzņēmuma kapitālieguldījumu apjoms pagājušajā gadā bija 27,1 miljoni eiro. «To ietvaros veikts sliežu ceļu kapitālais remonts, iegādātas tehnoloģiskās iekārtas sliežu ceļu remontam un uzturēšanai, ritošā sastāva diagnosticēšanai un remontam, kā arī veikta datu pārraides tīklu paplašināšana objektos Rīgā un Daugavpilī, VoIP (IP balss pārraide) telefonijas sistēmu paplašināšana Rīgā, kā arī WI-FI (bezvadu internets) sistēmu paplašināšana. Realizēti optisko tīklu izbūves projektēšanas darbi, datu pārraides līniju pieslēgšana iecirknī Rīga-Lugaži, un citi darbi,» informē LDz pārstāve.
Peļņas rādītāju samazinājumu salīdzinājumā ar 2015.gadu (2,1 miljoni eiro) ietekmēja arī atšķirīgā metodika pārskata sagatavošanā – LDz pirmo reizi sagatavoja finanšu pārskatu par 2016.gadu saskaņā ar Eiropas Savienības (ES) Starptautiskajiem finanšu pārskatu standartiem (SFPS), kas ietvēra pamatlīdzekļu patiesās vērtības korekciju.
Latvijas Dzelzceļš vēsta: «Kaut arī lielākā daļa izmaksu ir saistīti ar infrastruktūras uzturēšanu un atjaunošanu, ko nevar samazināt proporcionāli ieņēmumu kritumam, uzņēmumam izdevās par 18% samazināt administratīvās izmaksas. Papildus jānorāda, ka kravu pārvadājumu apjoma kritums pa LDz infrastruktūru sastādīja 14,1%, savukārt ieņēmumu samazinājums bija 11% salīdzinot ar 2015.gadu.»
Tranzīta un transporta nozares uzņēmums Latvijā SIA LDz Cargo pērn strādāja ar teju četru miljonu eiro peļņu pēc nodokļu nomaksas, kas ir par 1,1 miljonu eiro vairāk nekā 2015.gadā.
Uzņēmuma SIA LDz Cargo neto apgrozījums no pamatdarbības pagājušajā gadā bija 275,5 miljoni eiro, kas ir par 17,2% mazāk nekā 2015.gadā, savukārt pašu kapitāla apjoms pieaudzis par 1,15 miljoniem eiro līdz 126 miljoniem eiro.
«Uzņēmumam ir būtiski saglabāt un nostiprināt esošās pozīcijas beramkravu un lejamkravu pārvadājumos un pievērst īpašu uzmanību jaunu kravu piesaistei no jauniem tirgiem – tostarp Ķīnas virzienā,» savu uzskatu pauž LDz pārstāve.
Par dzelzceļa ritošā sastāva un to sastāvdaļu tehnisko apkopi, remontu, modernizāciju un ekipēšanu atbildīgā LDz meitas uzņēmuma SIA LDZ ritošā sastāva serviss (LDz RSS) neto apgrozījums 2016.gadā bija 68,48 miljoni eiro, kas ir par 14,8 miljoniem eiro vai 17,8% mazāk kā 2015.gadā. Savukārt peļņa pēc nodokļu nomaksas bija 255 tūkstoši eiro, un tā, salīdzinot ar 2015.gadu, ir palielinājusies par 208 tūkstošiem eiro.
Uzņēmuma pašu kapitāla apjoms uz 2016.gada 31.decembri bija 41 miljons eiro.
Vagonu depo remonti 2016.gadā veikti par 29,6% mazāk, bet vagonu kapitālie remonti par 155,9% vairāk nekā 2015.gadā, savukārt par 37% mazāk veikti vagonu remonti privātīpašniekiem, bet lokomotīvju remontu apjoms pārskata periodā bijis par 13,4% mazāks nekā 2015.gadā.
Lai novērstu iespējamos riskus vides piesārņojumam LDz RSS plāno pretinfiltrācijas seguma izveidošanu Rīgas lokomotīvju remonta centra degvielas bāzes naftas produktu noliešanas pozīcijās, kā arī noliešanas estakādes rekonstrukciju. Pretinfiltrācijas seguma izveidošana ir paredzēta arī Daugavpils lokomotīvju remonta centra eļļas noliktavas modernizācijas projekta ietvaros.
LDz vēsta, ka pagājušajā gadā samazinājās arī sliežu ceļu remontdarbu apjoms – kapitālais remonts veikts 23 kilometru garumā (2015.gadā – 47km), remonts veikts 31 kilometra garumā (2015.gadā -46km), kā arī veikta 25 pārmiju pārvedu nomaiņa (2015.gadā -120 pārmijas).
Apjoma samazinājums skaidrojams ar iepriekšējos gados veiktajiem remontiem.
Pagājušajā gadā kļūstot par LDz meitasuzņēmumu, LDz Loģistika izdevās īsā laikā realizēt vienu no ambiciozajiem mērķiem – noorganizēt testa kravas vilcienu no Ķīnas uz Rīgu, iezīmējot šo loģistikas maršrutu pasaules kartē. Uzņēmums turpina darbu pie šī un citu Āzijas pārvadājumu virzienu attīstības.
LDz Loģistika pagājušā gada neto apgrozījums no pamatdarbības bija 13,5 miljoni eiro, kas ir par 1,2 miljoniem eiro jeb 9,95% vairāk nekā 2015.gadā. Uzņēmuma peļņa
2016.gadā bija 127 tūkstoši eiro, kas ir par 14 tūkstošiem eiro mazāk nekā gadu iepriekš, taču skaidrojams ar aktīvo darbu un ieguldījumu jauno maršrutu izpētē un attīstībā.
Neto apgrozījuma pieaugums panākts, pateicoties sauszemes tranzīta apjomu palielinājumam, graudu pārvadājumiem, kā arī jaunu kravu pārvadājumiem no Āzijas. Ievērojami palielinājies arī pārvadāto kravu apjoms konteinervilciena ZUBR maršrutā, kā arī pārvadājumos uz Uzbekistānu vilciena Baltika-Tranzit sastāvā.
Ref: 225.000.103.110