Lidosta Rīga prasību pret airBaltic palielina par gandrīz miljonu latu

AS Starptautiskā lidosta Rīga šodien Rīgas apgabaltiesā iesniegs prasības papildinājumu par 3,4 miljonu latu parāda piedziņu no Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS Air Baltic Corporation (airBaltic), biznesa portālu Nozare.lv informēja lidostā.

Kopš 19.jūlija, kad starptautiskā lidosta Rīga vērsās tiesā par parāda piedziņu no airBaltic par vairāk nekā 2,5 miljoniem latu, nacionālā lidsabiedrība nav veikusi nevienu maksājumu, kādēļ parāds pieaudzis līdz 3,4 miljoniem latu, skaidro lidostā.

airBaltic parādsaistības par dažāda veida saimnieciskajiem līgumiem pret lidostu Rīga esot veidojušās no 2009.gada beigām.

Lidosta lūgusi tiesu arī noteikt prasības nodrošinājuma līdzekli, apķīlājot tos maksājumus, kuri pienākas airBaltic no trešajām personām, naudas līdzekļus kredītiestādēs un citās finanšu institūcijās.

Lidosta uzsver, ka prasības iesniegšana tiesā ir nepatīkams un ārkārtas solis, lai aizstāvētu uzņēmuma un akcionāra – valsts – intereses.

Sarunas par parādsaistību dzēšanu esot bijis ļoti sarežģīts process un jebkādas vienošanās no airBaltic puses tiekot pārkāptas. Lidostas mērķis esot nodrošināt visiem sadarbības partneriem vienādus konkurences apstākļus un nepieļaut ļaunprātīgu dominējošā stāvokļa izmantošanu.

Starptautiskā lidosta Rīga ir 100% valsts uzņēmums, un tā savā darbībā realizē tādu saimniecisko darbību, kas atbilst valsts interesēm, nacionālajiem un starptautiskajiem likumiem, teikts lidostas šodien izplatītajā paziņojumā.

Jau ziņots, ka Rīgas apgabaltiesa 26.jūlijā ierosināja civillietu pēc lidosta Rīga prasības pret airBaltic par vairāk nekā 2,5 miljonu latu parāda piedziņu. Lidosta lūgusi tiesu noteikt prasības nodrošinājuma līdzekli, apķīlājot tos maksājumus, kuri pienākas airBaltic no trešajām personām, naudas līdzekļus kredītiestādēs un citās finanšu institūcijās.

«Fakts, ka airBaltic lidostai nemaksā par saņemtajiem pakalpojumiem, pilnīgi noteikti var ietekmēt un ietekmē lidostas attīstības plānus attiecībā uz jaunā termināļa būvniecību. Līgumu slēgšana par tik nopietniem projektiem un plāniem par jaunā termināļa būvniecību patlaban nav iespējama, un tam ir tikai viens vienīgs iemesls – airBaltic parāds,» skaidroja Ķuzulis.

Zemes nomas līgums un sadarbības līgums par jauna termināļa būvniecību esot noslēgts un ir parakstīts no airBaltic puses, taču šajā līgumā ir atsauce uz vienošanos par parāda dzēšanu, bet airBaltic šo vienošanos esot lauzis, un tas vairs neesot spēkā.

Ķuzulis skaidro, ka līdz ar to lidostai nav pamata sniegt līgumu Konkurences padomē, jo, kā zināms, tikai pēc padomes pozitīva atzinuma līgums stāsies spēkā. Lidosta principā neesot tiesīga slēgt līgumu ar parādnieku.

Iepriekš airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks, komentējot lidostas vēršanos tiesā pret aviokompāniju, skaidroja, ka lidostā airBaltic tiekot diskriminēts.

Fliks norādīja, ka lidostas tarifi mainījās pērn 1.novembrī, taču Ryanair turpina maksāt pēc iepriekšējiem tarifiem. Pēc airBaltic rīcībā esošās informācijas, Ryanair starptautiskajai lidostai Rīga maksā 4,5 eiro (3,15 latus) par pasažieri, kas ietver gan lidmašīnu nosēšanās maksu, gan virszemes apkalpošanu, gan lidostu nodevu.

«Savukārt mums lidosta 1.janvārī palielināja virszemes apkalpošanas tarifus par 60%. Papildus tam aprīlī lidosta ieviesa infrastruktūras maksu par virszemes apkalpošanu, kas vēl vairāk palielināja izmaksas. Līdz ar to airBaltic kopējie izdevumi par lidmašīnu nosēšanās maksu, virszemes apkalpošanu un lidostas nodevu veido teju desmit eiro (7 latus) uz vienu pasažieri,» sacīja Fliks.

«Nav pieņemams, ka starptautiskā lidosta Rīga kopš pagājušā gada novembra vairākkārt palielinājusi maksu airBaltic, lai nosegtu zaudējumus, ko rada līgums ar Ryanair. Ir absurdi, ka Latvijas valstij daļēji piederošs uzņēmums maksā divreiz vairāk nekā kāda īru kompānija. Par šo diskriminējošo situāciju mums ir bijušas neskaitāmas sarunas gan ar Satiksmes ministru, gan ar lidostas vadību, taču neizdevās atrast risinājumu.»

Pēc airBaltic prezidenta teiktā, starptautiskā lidosta Rīga nemaz neapstrīd to, ka airBaltic maksā divkārt lielāku summu par vienu pasažieri nekā Īrijas aviokompānija. Turklāt airBaltic pārvadā četrreiz lielāku pasažieru skaitu nekā Ryanair.

airBaltic jūlija beigās vērsusies tiesā ar gandrīz sešu miljonu latu prasību pret lidostu, jo tā nav sniegusi konstruktīvus priekšlikumus par vienlīdzīgas konkurences nosacījumiem lidostā visām aviokompānijām.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas