Valsts ieņēmumu dienests (VID) vērš uzmanību, ka vēl tikai līdz 1.aprīlim ir iespējams termiņā iesniegt kārtējo valsts amatpersonas deklarāciju par 2018. gadu. Atbilstoši VID rīcībā esošajai informācijai kārtējā gada deklarācija par 2018. gadu jāsniedz 57 029 valsts amatpersonām, taču uz šo brīdi to ir izdarījušas 41 609 valsts amatpersonas, informē VID.
Deklarācijas jāiesniedz elektroniski, izmantojot VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS). Ja gadījumā ir nozaudēts VID piešķirtais EDS identifikators un parole, to vairs nav nepieciešams atjaunot. Gan valsts amatpersonas deklarāciju, gan jebkuru citu dokumentu iespējams iesniegt EDS, autorizējoties ar internetbankas rekvizītiem.
Valsts amatpersonas deklarācijas iesniegšanas pienākumu un kārtību nosaka likums Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā. Plašāka informācija par to, kas ir valsts amatpersonas, amatpersonu deklarācijas iesniegšanas kārtība un termiņi, kā arī uzskatāms metodiskais un informatīvais materiāls (ar vizuālu pamācību) par deklarācijas iesniegšanu pieejams VID tīmekļvietnes sadaļā Privātpersonām/Valsts amatpersonām.
Iesniegtās deklarācijas iespējams arī precizēt, taču tikai viena mēneša laikā pēc tam, kad iesniegtā deklarācija publiskota VID tīmekļvietnē esošajā Publiskojamo datu bāzē. Lai precizētu iesniegto deklarāciju, amatpersonai ir jāvēršas VID, izmantojot Elektroniskās deklarēšanas sistēmu, un jāpamato precizējumu nepieciešamība.
Jautājumu vai neskaidrību gadījumā aicinām valsts amatpersonas konsultēties klātienē pie VID valsts amatpersonu datu administrēšanas speciālistiem vai arī zvanīt uz VID Konsultatīvo tālruni 67120000, izvēloties 4.tematu Informācija valsts amatpersonām. Tāpat VID mājaslapas sadaļā kontakti ir iespējams pieteikties padziļinātai konsultācijai noteiktā vietā un laikā, izvēloties tematu Jautājums par valsts amatpersonas deklarāciju.