Valdība otrdienas, 16. jūlija, sēdē lēmusi par izmaiņām administratīvo pārkāpumu un sodu sistēmā dzelzceļa satiksmē, lai veicinātu cilvēku drošību, veselību un atbildīgu rīcību, informē Satiksmes ministrijā (SM).
Dzelzceļa likums papildinātsa ar normām, kas izriet no Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa, kurā noteikti sodi par pārkāpumiem dzelzceļa satiksmes, uzturēšanas un izmantošanas jomā. Izmaiņas administratīvo sodu sistēmā ir nepieciešamas dažādu pārkāpumu novēršanai, kas varētu potenciāli radīt apdraudējumu cilvēku dzīvībai vai traucēt dzelzceļa satiksmes drošībai, informē ministrijā.
Lai cilvēkus atturētu no dažādu pārkāpumu izdarīšanas, nolemts palielināt sodu apmēru, kā arī iekļaut jaunus sodus. Piemēram, turpmāk maksimālais sods par iešanu pa dzelzceļa sliežu ceļiem palielināts līdz 125 eiro.
Vienlaikus Dzelzceļa likumu nolemts papildināt ar nodaļu Satiksmes drošība un dzelzceļa speciālistu sociālās garantijas un nodaļu Administratīvā atbildība dzelzceļa satiksmes drošības jomā un kompetence sodu piemērošanā.
SM skaidro, ka izmaiņas nepieciešamas, izvērtējot negadījumu aktualitāti, bīstamību un iespējamās sekas, kā arī to, ka vilcienam veicot pēkšņo bremzēšanu, tiek bojāti gan sliežu ceļi, gan ritošais sastāvs un to atjaunošana prasa ievērojamus resursus. Turklāt šādi bremzēšanas gadījumi var radīt kustības organizācijas izmaiņās, kas arī rada zaudējumus dzelzceļa pārvadājumu procesā.
Pēdējo triju gadu AS Latvijas dzelzceļš Tehniskās inspekcijas statistika liecina, ka gada laikā notiek 70 līdz 100 gadījumi, kuros vilces līdzekļa vadītājam iepriekš neparedzētos gadījumos ritošais sastāvs ir nekavējoties jāaptur.